Op gedichtendag

"Hei Patricia, je weet toch dat het Gedichtendag is vandaag? Ik heb een gratis app met poëzie gedownload."  Ik kijk hem aan e...

"Hei Patricia, je weet toch dat het Gedichtendag is vandaag? Ik heb een gratis app met poëzie gedownload." 

Ik kijk hem aan en ik lach. Hij verbaast me. 

We zitten naast elkaar en we wachten. De koetjes en de kalfjes hebben al de revue gepasseerd. 
We wachten en doden de tijd. Hij lacht een beetje verlegen en toont me hoe de app werkt. Ik staar naar het gedicht op het scherm.

Ik graai in mijn handtas. "Ik kreeg een kaartje vanmorgen in het station en de juffrouw zei "vrolijke gedichtendag", maar ik viel nog een beetje uit de lucht..." Ik grinnik wat en haal mijn schouders op, terwijl ik het kaartje toon. 

Hij glimlacht want hij kent me toch al een beetje. "En er was een koor aan het zingen in Gent-Sint-Pieters, het was zo mooi..." Hij zucht. "Ja, in Antwerpen krijgen we dat niet, een koor..."

You Might Also Like

0 reacties