Omdat elke dag een gedicht verdient

ik ben met de man en de macht die een karkas hakken in de blinde muur met de ogen dicht ik ben in de wind de wind die mij stukslaat als ...

ik ben met de man en de macht
die een karkas hakken in de blinde muur
met de ogen dicht
ik ben in de wind
de wind die mij stukslaat
als bliksem pygmeeënstammen
in de zwarte wereld
omringd door mijn kille
ijswitte machine van gezichtsindrukken
ik ben door de kunst
klam voorhoofd in de lucht en
als een nerveuze zeester
er is kunst
ik tril
mijn omzichtige naaktopnamen
in de zomer zijn pagehaar
arm en bang
arm en angstig
sluipen de holle golven
die een schuwe schelp bergen en
dat is een oor
draven de bejaarde wolken
die nog nestharen dauwdroppels torsen en
dat is een oog
dit trilt
een lichaam vol lispelende wielen
op een slippende weg tussen trappen
dit trilt
dit is kunst
koud en dorstig te verdampen
te verstenen van honger en hitte
dat is een oog
dit is een oor
trilt en er is
kunst

- Lucebert - 

You Might Also Like

0 reacties