In de zak

Wat ik wou vermijden, het laatste weekend onder tijdsdruk stikken, is uiteindelijk toch gebeurd. Door een hoop omstandigheden maar goed voor...

Wat ik wou vermijden, het laatste weekend onder tijdsdruk stikken, is uiteindelijk toch gebeurd. Door een hoop omstandigheden maar goed voorzien op allerlei tegenvallers kon ik op zondagnamiddag de stof knippen voor een Vink-tas. Mijn schoonzus had een opmerking gemaakt over een gekochte tas en ik had er uit geflapt dat ik dat wel kon maken.

Belofte maakt schuld en ze heeft ook wel wat geduld mogen hebben. Het lief drong aan op een rits, want die gekochte tas heeft dat ook... Een extra uitdaging dus. De tassenband haalde ik bij de Veritas, al twijfelde de verkoopster wel of ik die zou kunnen stikken, maar was dit toch de beste om te kopen. Het stofje komt van bij Ikea, net als de saaie voering. En ja, er zit een foutje in (dat mijn lief meteen zag). Maar is dat niet altijd zo met prototypes? In elk geval die Vink-tas smaakt naar meer...




Maar kijk, wat zit er in de tas? Het hemdje van de sew a long die Mamasha ergens in mei organiseerde. Het lag op de stapel te wachten op een kraag en knoopsgaten. Misschien al te klein voor haar oudste zoon en nog te groot voor de kleinste, we zien straks wel als ze haar pakje openmaakt.
 

Maar ook eentje van mijn grote mond. Voornemen voor het komende jaar: eens op mijn tong bijten, als ik iemand een opmerking hoor maken. Ook al heeft niemand me verplicht en wou ik het graag eens proberen. Eens ik het gezegd heb, is er toch die verplichting en wordt het iets minder leuk.

Het lichtblauw is in werkelijkheid iets feller. De stof komt van een rommelmarktje in Berlijn en ik maakte er eerder een jurkje voor het nichtje uit. Voor de kraag had ik niet meer genoeg en in plaats van exact hetzelfde blauw te gaan zoeken ben ik voor donker gegaan.


You Might Also Like

2 reacties

  1. Leuke hippe tas! Leuk dat je meedoet aan de sew along! Wie weet inspireerd het je tot meer leuke projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaaa, is die sew along al van in mei? Het voelt alsof die in september was.
    Mooie resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen