Make nine 2022 en 2023

Vorig jaar lag ik begin januari in het ziekenhuis en liet ik me verleiden tot het maken van een make9. Dit is een fotocollage met hashtag op...

Vorig jaar lag ik begin januari in het ziekenhuis en liet ik me verleiden tot het maken van een make9. Dit is een fotocollage met hashtag op instagram om je maakplannen voor het nieuwe jaar te delen op instagram. Ik besloot het eens te proberen voor mijn naaisels. Voor breien waag ik me er liever niet aan. Ik koos 9 patronen die ik nooit eerder maakte en die ik wel al had liggen. Ik slaagde er vooral in het begin van het jaar in om me aan die plannen te houden. Met 4 afgewerkte kledingstukken van de 9 plannen leek de eerste poging me redelijk. Ik maakte een zwarte roccobroek van Zonen 09 voor mezelf, de axis tank van Sophie Hines, de mésange bra van Hari Ito en ook de mabel van Fibremood. Sommige maakte ik meer dan één keer. Maar vijf plannen bleven dus onuitgevoerd... 
Voor het nieuwe jaar recupereerde ik alvast één van de plannen, de marieken van Ikatee die ik in een grijze velours wil maken. Ik koos twee jurken van Merchant&Mills, twee bh's, een bodysuit, twee patronen van Deer&Doe en een patroon van Tauko. Ook deze patronen heb ik allemaal al liggen en voor de meeste heb ik speciaal stof gekocht of kan ik er zeker vinden in mijn voorraad. Ik ben alvast benieuwd of het dit jaar beter lukt om me aan mijn voornemens te houden. Niet dat ik er om ga rouwen als het niet zou lukken, het belangrijkste blijft om dingen te maken die ik draag en waar ik me goed bij voel.

 

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik vind zo'n makenine wel plezant. Het is gewoon een richting in de overvloed aan stoffen en patronen maar géén eenrichtingsstraat (voor mij toch). Fijn om te zien als je afstreept, maar geen ramp als je dat niet doet. Ik kijk in ieder geval uit naar wat het jaar je brengt!

    BeantwoordenVerwijderen