Braugust 2022

Een paar dagen geleden eindigde Braugust2022, een tiendaagse foto challenge op instagram, georganiseerd door Ying van Tailormadeshop. Met el...

Een paar dagen geleden eindigde Braugust2022, een tiendaagse foto challenge op instagram, georganiseerd door Ying van Tailormadeshop. Met elke dag een prompt delen verschillende makers hun inspiratie, hun ideeën, hun projecten,... allemaal in het teken van lingerie, badmode en sportkledij.  

Ik deed de voorbije jaren ook mee en leerde veel van de andere deelnemers. Ik leerde nieuwe patronen en webshops kennen. Ik twijfelde wat ik dit jaar zou doen, maar het is ook het eerste jaar dat ik effectief een zelfgemaakte bh kon tonen die ik draag. Dus met weinig verwachtingen begon ik eraan. Ik toonde een paar stofjes, zonder al te veel plannen. 

De blauwe en effen beige kanten komen van bij Small Bobbins, degene met de strook naaiseltjes komt van bij create_a_bra. Ik was al beginnen stikken aan de cups, plotseling zag ik dat ik die strook in het midden wou en twee effen ondercups. 

Voor de band was het zoeken, ik wou ergens wel die band er opnieuw in, maar die vanonder zetten leek me maar niks.
Na een nachtje slapen - letterlij - zag ik het licht: van boven natuurlijk! Zot hoe alles plots op zijn plaats bleek te vallen. 

Ik voerde de cups met beige niet-rekbare stof en merkte dat ik misschien wat beter op de symmetrie had moeten letten bij de brug. 

De onderstaande foto werd ook een prompt tijdens de challenge. Ik maakte de bh met beugels uit Mon atelier lingerie van Milena Sevette al twee keer eerder in zwarte kant. De bleke was goed op weg om ook afgewerkt te worden tijdens de challenge. 
Meer nog, ik had ook al van de blauwe kant het bovenste gedeelte van de cup gesneden. Het is een kant met een rechter- en een linkerkant en misschien heb ik me vergist, maar zolang het symmetrisch is, is het goed denk ik dan. Het was moeilijker om bijpassende mesh bij te vinden. 
Ik ging voor de donkere mesh met een bleke voering. Dit betekende heel veel van bobijntje en spoeltje wisselen en spijtig genoeg ging het ergens fout. Op dat moment was ook al duidelijk dat ook de andere fournituren net een andere tint blauw hadden. Er zijn projecten waar ik het dan voor bekeken zou houden, maar nu besloot ik het wringende gevoel te negeren. Een belangrijker probleem was dat de mesh te veel rekte en de buitencup is dus iets wijder dan de binnencup. Naar comfort zit hij even goed, maar je merkt het wel een beetje. 
Voor een andere prompt ging ik aan de slag met een hack die ik eerder deed: hibou bodysuit en mesange bra, beide van Hari Ito Patterns. Ik maakte van de bodysuit een topje en maakte ook nog een geminus maxi panty en een heron maxi panty. Bij die laatste gebruikte ik de uitsnijding van de mini om de beenuitsnijding een stuk te verhogen. Het was een kwestie van voldoende stof hebben, maar ik vind deze zeker ook comfortabel. 

Verder werkte ik nog twee andere slipjes af die al een tijdje op mijn naaitafel stof lagen te vergaren. Niet slecht zo een tiendaagse challenge waar de verwachtingen heel laag waren, maar de resultaten toch wel niet slecht. 

You Might Also Like

0 reacties