Tien dingen

Voor de volgende opdracht uit het projectblogboek verander ik de regels een beetje. De bedoeling is dat je tien dingen die je op een dag hoo...

Voor de volgende opdracht uit het projectblogboek verander ik de regels een beetje. De bedoeling is dat je tien dingen die je op een dag hoort noteert. Ik heb de tien dingen over verschillende dagen gespreid, dat maakte het wat haalbaarder, want geef toe, op een dag hoor ik ook veel saaie dingen.

"Hei, kom, huppelen!" Klein meisje tegen haar mama die haar net aangemaand heeft om wat sneller door te stappen.


"God forbid you woman, it's a 12 years' old single malt." South riding, een BBC mini-serie die ik via ravelry ontdekte, de inspiratie voor de ursula cardigan zou hier uit komen. Een jonge vrouw wordt directrice in een strenge meisjesschool. Ze houdt er nogal moderne ideeën op na die afwijken van deze van de gemeenschap waarin ze terechtkomt.

"Als ze hun piemel zo verleggen..." Vier jonge studenten in het zonnetje op Dok.

"Twintig flessen in een maand, dat is echt niet normaal." "We zitten nu al aan acht..." Drie jonge koppels op een terras op de Korenmarkt.

"Dus jij wil getrouwd zijn en 2 kinderen hebben..." Twee studenten, jongen en meisje. De jongen vraagt zijn lief of dit nu echt is wat ze wil.

"Laurie die liep met haar pepper spray in haar sjakosse zo door de douane." Terras op de Korenmarkt, ander tafeltje.

"Hei, Bas, er zit een mooi meisje alleen in het wassalon aan de overkant." Jongen zit in het zonnetje op straat en roept zijn kotgenoot.

"Home is where the yarn is." Stephen West in een interview op de Woolful podcast.

"Hei, alles ok? Ja, wel, het is een mooi meisje, maar ik denk toch niet..." Man belt met vriend in het station.

"Ben jij zo iemand die alle kleuren kan dragen? Want deze kleur staat je goed, maar wat je nu aan hebt is compleet anders van kleur." Bij het stoffen kiezen voor de King Louie workshop. In het interview met Stephen West in de PomPomPodcast lacht hij met kleurenanalyses. Doe uw goesting, zegt hij, of toch als hij Nederlands zou kunnen. 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Super, die flarden van conversaties. Ik ben er de rest al aan het bijdenken. En de serie ga ik zeker ook eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, die flarden van conversaties. Ik ben er de rest al aan het bijdenken. En de serie ga ik zeker ook eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen