Krop sla

"Kan ik je plezier doen met een krop sla?" Het werd even stil aan de andere kant van de lijn. In mijn groentenpakket zat vorig...

"Kan ik je plezier doen met een krop sla?" Het werd even stil aan de andere kant van de lijn.


In mijn groentenpakket zat vorige week een krop sla, samen met de komkommer en tomaten werd het een heerlijke salade. Maar eigenlijk eet ik niet zoveel salade. Ook al groeien er twee in mijn tuin. Twee overlevers, want de slakken hebben goed thuis gehouden. Maar ik wijk af.

Toen er deze week weer een krop sla in mijn pakket zat was de goesting wat over. Want in de frigo zat ook nog de rest van die van vorige week. In mijn Tupperware pot om sla knapperig te houden. Ik kon de nieuwe krop kwijt maar ik voorzag al problemen voor de toekomst. De bedoeling is natuurlijk niet om voedsel te gaan verspillen.

Het interwebs zette me op weg van groene smoothies. En op basis van de andere ingrediënten in huis werd het sla, een halve avocado, een banaan en twee kopjes water. De appel liet ik achterwege, dus smaakte het net iets minder zoet vermoed ik. Maar het mocht ook wel wat pittiger. 


You Might Also Like

3 reacties

  1. Hier staan heel wat lekkere smoothies, misschien wat extra inspiratie voor de volgende keer? Oh en slasoep?
    http://supersnelgezond.nl/category/groene-smoothies/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt, ga ik zeker eens bekijken. Slasoep was mijn eerste gedacht maar ik vond het net te warm enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wou idd ook slasoep zeggen. Vind ik persoonlijk superlekker.

    BeantwoordenVerwijderen