3

For English, scroll down Ongelooflijk, maar dan toch. Ik heb iets gevonden om te maken met het blauwe katoen dat hier al zo lang ligt. Het w...

For English, scroll down
Ongelooflijk, maar dan toch. Ik heb iets gevonden om te maken met het blauwe katoen dat hier al zo lang ligt. Het werkt natuurlijk motiverend als de enige ikea-zak met wol die in Gent (en naast mijn bed) staat, degene is vol met wol waar ik niet goed weet wat mee gedaan. Op een paar uitzonderingen na zijn het bolletjes die ik in een uitverkoop kocht of bolletjes in solden zonder dat ik goed wist wat ik er mee zou maken. Het zijn de lastigste om kwijt te raken. Met dit katoen probeerde ik eerder een shalom cardigan te maken. Ik vond inspiratie bij Marian van Jane Richmond, een gratis patroon op Ravelry, maar ze zal wel niet de enige zijn. Het is simpel: zet een oneven aantal steken op en rijstpapsteek (afwisselend rechts-averechts, de volgende rij averechts-rechts). Ik zette 99 steken op en gebruikte 3 bolletjes (volgens Ravelry heb ik er nog 6, boe). Ik heb rechte naalden gebruikt omdat ik die bij de hand had, maar ik heb nu wel een naad, wat je niet hebt met rondbreinaalden. Het is een kleintje geworden, zeker als ik deze zie ben ik een beetje jaloers. Maar het is best saai breien, enkel aan te raden met een leuke serie zou ik zeggen.

2011 is a year to destash, it is part of my resolution. The most difficult ones are the ones that come from failed projects, like this blue cotton. I tried to knit a shalom cardigan of it once. Now it was waiting there for another project. I found inspiration with Jane Richmond Marian, a free pattern on ravelry, but I guess she's not the only one. It's really simple: cast on an uneven number of stitches and use the seed stitch (knit-purl, secund row purl-knit). I used straight needles so I had to sew, but circulars are the better option, I have a small one, using 3 skeins (still have 6 left Ravelry tells me) but look at this one.


You Might Also Like

1 reacties

  1. Oh, hij is ook heel mooi geworden! Heel mooi kleur. Ik denk dat ik ook wel eens een korte maak, ideaal project als ik eens wil beginnen destashen... en 't lijkt me ook wel handig, zo'n korte, ik heb het namelijk nogal snel warm, mijn grijze zal dus niet altijd even graag gezien worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen