Anemone

Ik heb ontdekt dat er hier wat foto's ontbreken van breiprojecten die ik onlangs afwerkte. De eerste in het rijtje is Anemone. Ik zette ...

Ik heb ontdekt dat er hier wat foto's ontbreken van breiprojecten die ik onlangs afwerkte. De eerste in het rijtje is Anemone. Ik zette de trui op in maart 2016. Ruim drie jaar geleden.

Ik kreeg het patroon cadeau en kocht wol bij Ginger Twist Studio in Edinburgh. Zoals ik schreef is het patroon belachelijk kort en moet je als maker veel zelf uitzoeken. Nu heb ik al wat ervaring met breien en zou ik waarschijnlijk ook wel zonder patroon aan de slag kunnen gaan, maar ik vind het ook wel leuk om gewoon een patroon te volgen, dat iemand voor mij alles uitgezocht heeft en de beste methode beschrijft. Het patroon van deze trui is nogal duur, zeker als je het vergelijkt met de kostprijs van een patroon van Isabell Kraemer die altijd een duidelijke uitleg geeft en echt wel weet hoe de constructie van een trui in elkaar zit. Zo zijn er nog, maar het is de eerste waar ik aan denk, aangezien ik nu mycroft aan het breien ben.


Anemone is eigenlijk twee panelen met een stekenpatroon en de ontwerper voorziet weinig constructie in de zijkanten of de mouwen. Daar ben ik dus een beetje op eigen aanvoelen te werk gegaan. Dit maakt ook dat ik de mouwen een drietal keren herbegonnen ben. Dat soort dingen helpt bij mij niet om snel verder te breien en monogaam het bij één project te houden.

De steek is ongelooflijk mooi maar is best ook wel lastig om in een dikke wol uit te voeren. Je moet vijf steken samenbreien bijvoorbeeld en ik had niet altijd een haaknaald in de buurt om me het leven wat makkelijker te maken. Voor mij haalt het ook het ritme wat uit het breien.

Maar genoeg gezeurd, ik ben blij met het resultaat maar ik zou je het patroon niet aanraden.




You Might Also Like

0 reacties