8 maart bis

"Would you like to order some wine?" "The shopping street is only a ten minutes' walk." Het zijn maar twee voorbee...

"Would you like to order some wine?" "The shopping street is only a ten minutes' walk."

Het zijn maar twee voorbeelden van de dingen die men tegen mij zei de afgelopen dagen en waarvan ik me afvroeg of ze dit ook tegen een man zouden zeggen. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van een glas wijn. Rood bij voorkeur, maar in Schotland bestel ik liever een glas bier. En nee, het hoeft niet fruitig te zijn, maar mag gerust wat body hebben. En ja, ik hou van schoenen en heb er vast meer dan strikt nodig. Maar ik doe ook nog andere dingen op reis.

Het zijn kleine dingen, ik weet het en ik weet niet waarom ik me eraan erger. Ik las ergens dat vrouwen radicaler worden bij het ouder worden en ik merk het bij mezelf ook. Mijn oog valt vaker op  artikels met titels als "vrouw wordt directeur van..." en ik denk: "wat had je gedacht, een hond die directeur wordt?" Vrouwen die vroeger naar huis moeten voor hun kinderen, mannen die complimenten krijgen als ze babysitten. Het zijn je kinderen, dan is dat niet babysitten!

Ik lijk steeds minder in de categorieën te passen en ik wil er ook steeds minder in passen. Laat mij maar een pintje uit een flesje drinken of op hakken de kasseien trotseren. Ik draag ondertussen bijna dagelijks mascara en steeds vaker lippenstift. Ik hou van een compliment van tijd tot tijd, maar als dat het enige is dat je kan zeggen, hoeft het niet. Ik hoef geen korting omdat het vrouwendag is, laten we gewoon met zijn allen meer lokale shops steunen.

You Might Also Like

0 reacties