Hello Jamie

Ik deed een tijdje terug van Hello Fresh, het leek me wel iets om dat eens te testen en vooral me weer aan het koken te zetten. Ik zit duid...

Ik deed een tijdje terug van Hello Fresh, het leek me wel iets om dat eens te testen en vooral me weer aan het koken te zetten. Ik zit duidelijk nog in een vakantieritme op dat vlak. Mijn ervaring met Hello Fresh schrijf ik nog wel eens. Vandaag hou ik het bij een recept. Eentje van Jamie en hier heel hard gesmaakt, misschien wel omdat bloemkool ook bij pasta kan en niet enkel met witte saus bij patatjes. 
 In dat doosje zat voor één persoon:
1/2 ui (allez, in dat doosje zat een volledige ui)
1 teen knoflook
1 verse rode peper
2 takjes verse tijm
125g kastanje champignons
160g bloemkool
100g volkoren penne
15g verse bladpeterselie
1 citroen
50g ricotta
10g parmigiano reggiano

en daar moest nog olijfolie, zeezout en zwarte peper bijkomen.


Breng een grote pan gezouten water aan de kook. (Als je net zoals ik redelijk wat tijd nodig hebt om al die groenten te snijden, mag je nog gerust wat wachten met dat water.)

Snipper de ui en snijd de knoflook in dunne plakje. Halveer en verwijder de zaadlijsten uit de rode peper en snijd hem in dunne plakjes. Ris de blaadjes van de takje tijm.

Snijd de champignons in plakjes. Snijd de bloemkool in roosjes en de steel in stukjes.

Verhit 1 eetlepel olie in een wok op laag vuur en bak de ui, knoflook, rode peper en tijm in 10 minuten goudbruin.

Voeg driekwart van de champignons en de bloemkool toe en laat tien minuten bakken met deksel, tot ze zacht zijn. Roer regelmatig.

Kook ondertussen de penne in 10 tot 12 minuten al dente (gaar maar met beet).

Pluk en hak de peterselie fijn. Pers de citroen uit.

Prak het zachte bloemkoolmensel met een vork totdat het nog een beetje textuur heeft. Roer er de ricotta, zout en peper en de helft van het citroensap door.

Giet de penne af, vang een kopje van het kookvocht op en kieper de pasta terug in de pan. Giet er de saus bij, roer goed door en voeg zo nodig een scheutje kookvocht toe om het smauïg te maken. Proef even en breng op smaak met peper, zout en de rest van het citroensap.

Voeg de rest van de champignons, bijna alle parmigiano reggiano en de helft van de peterselie door. Strooi er de rest van de peterselie en parmigianno reggiano over.



You Might Also Like

0 reacties