Geduld

For English, scroll down Kate Davies schreef onlangs over hazen en schildpadden . Ze herstelt van een aanval en het gaat niet zo snel als z...

For English, scroll down

Kate Davies schreef onlangs over hazen en schildpadden. Ze herstelt van een aanval en het gaat niet zo snel als ze zou willen. En dat heb ik nu ook met haar ontwerp. De owls-trui was een fluitje van een cent, maar paper dolls is duidelijk andere koek. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er fantastisch uit en ik wil het ook echt goed doen. Paper dolls is mijn eerste echtekleuren breiwerk en in het echt is het wel iets anders dan proeflapjes in de les. Ik was alvast te ongeduldig om Kates instructies te ontcijferen voor het opzetten. Bovendien heeft Carla M van de Dutch knitting me in Eeklo uitgelegd hoe ik een cable cast on kan doen met twee kleuren. Geen idee van de Nederlandse term voor de opzet, maar de tekeningen maken het wel duidelijk. Je begint met een knoop en zet steken bij door tussen de laatste steken er eentje van tussen te halen.

Kate Davies wrote about hares and tortoises. She is recovering from a stroke and it doesn't go as fast as she would like. I have the same feeling with her design (but of course you can in no way compare it with what Kate is going through). The owls-sweater was a piece of cake, but the paper dolls are different. Don't get me wrong, it looks great (doooh) and I want to do it right. Paper dolls is my first echte colour knitting and in real it is somewhat different from knitting little squares in class. I was too impatient to figure out the cast on Kate described and asked Carla M from the Dutch knitting how to cast on with two colours. She showed me a cable cast on. I think the pictures are quiet clear. You start with a knot and puts extra stitches on by sticking your needle in between two stitches.





Met twee kleuren maak je gewoon een knoop van de twee draden en je laat ze mooi geleiden om afwisselend in de andere kleur een steek op te zetten. Het klinkt simpel maar het vraagt best wat oefening en het gaat ook maar traag. Maar ook na de opzet was het doorbijten, 2 kleuren, 2 steken daar moet je je hoofd bij houden en hoewel ik dit weekend flink wat uurtjes gebreid heb, is het resultaat maar povertjes. Maar ik ben wel ongeduldig om verder te kunnen breien, nog een halve inch en dan kan ik gewoon jersey breien in één enkele kleur. Hoe saai bijna (grapje).



With two colours it is quiet similar, you make your knot with two colours and gently make stitches in the other colour. It takes some exercice and it is quiet slow if you do it for the first time. But it was also hard after the cast on: two colours, tow stitches, you have to keep your head with it. I knitted a lot this weekend but the result is still quiet meager. Though I'm impatient to continue, still half an inch to go before I can knit plain stockinette in one single colour, how boring almost (just joking).

You Might Also Like

1 reacties

  1. Het ziet er veelbelovend uit, een heerlijk kleurenspel, seffens eens effe spieken op Ravelry wat het wordt.

    BeantwoordenVerwijderen