Over families

Tot voor een paar weken gebruikte ik book depository enkel om breiboeken te bestellen. Omdat ik wel graag eens in Waterstone's ging kij...

Tot voor een paar weken gebruikte ik book depository enkel om breiboeken te bestellen. Omdat ik wel graag eens in Waterstone's ging kijken en ze daar 2+1 gratis hebben, tot ik ontdekte dat de boeken die ik gekocht had, zelfs met de 2+1 actie nog goedkoper waren op het internet. Wel, om me te laten verleiden om iets nieuws te ontdekken weet ik niet of het internet straf genoeg is, al wil ik het zeker niet onderschatten, maar voor mijn vaste auteurs is het zeker al een voordeel. Zo bestelde ik Generation A in paperback en nog een paar andere voor ze uitkwamen, en al met een korting. De boeken gingen nog een tijdje op zich laten wachten en toen besefte ik dat ik ook nog All families are psychotic had liggen. Ik vind het verschrikkelijk om toe te geven, maar nu de boeken zowat geband zijn naar de zolder en die er langzaam maar zeker als een rommelkot uitziet in plaats van de loungeruimte die ik in gedachten had, is dat niet zo evident. Voorlopig heb ik nog geen boeken dubbel gekocht, denk ik toch. Maar ik dwaal af. All families is Coupland op zijn best, het verhaal is gewoon waanzinnig. Janet heeft drie kinderen, 2 zonen en een dochter. Die laatste maakt zich klaar voor een ruimtevaart, ze heeft een handicap door het feit dat Janet tijdens haar zwangerschap een medicijn nam waarvan toen niet geweten was wat voor effect ze op foetussen had. Ze is een expert op vlak van medicijnen en die op het internet bestellen, en dat is ook maar goed gezien ze Aids heeft. Ze is gescheiden van haar man, maar nu hun dochter naar de ruimte gaat wordt een kleine familiiereünie gehouden zodat iedereen bij de lancering aanwezig kan zijn. Elk van de familieleden heeft een eigen verhaal en Coupland beschrijft dat in zijn eigen stijl waar ik zo van hou. Het boek leest vlot weg en het verhaal meandert rustig verder doorheen de pagina's.

You Might Also Like

0 reacties