Another one down

For English, scroll down Het is een beetje een magisch moment als je de naald kan bovenhalen. In het begin probeer je nog systematisch all...

For English, scroll down

Het is een beetje een magisch moment als je de naald kan bovenhalen. In het begin probeer je nog systematisch alle draadjes vast te leggen van beneden naar boven of omgekeerd, maar snel doe je gewoon waar je zin in hebt. Ze moeten toch vastliggen. Ik bijt op mijn tanden, niet eerst rap eens aan proberen, eerst alle draadjes...



It is a bit of a magical moment when you can take the needle to weave in loose ends. At first you try it with a system, from top till down or the other way around, but soon you'll do it like you feel it. They have to be sewn in, right? I try to be patient, not to try the sweater on before all ends are woven in...



En dan is het zo ver. Ik weet niet goed wat te zeggen, het resultaat is een ruime comfortabele trui. Ik heb de stekenproef nog eens gecontroleerd, perfect volgens mijn proeflap, en te klein volgens het patroon. En toch had de trui wel iets meer aangesloten mogen zitten. Ik had ergens gelezen dat zo een raglan op rondbreinaalden je vrouwelijke vormen kon benadrukken, zoals bij de owls, maar bij deze trui is dit toch niet het geval. Je moet al bijna je best doen om nog iets te zien. Ik ben dus een beetje aan het twijfelen. Misschien neem ik de steken op rond de hals en maak ik er nog een andere trui van en kan het lief hem wel aan...



And then, there we are. I don't know what to say, the result is a comfortable roomy sweater. I checked gauge again, perfect as my swatch, too small according to the pattern. And still I would have liked a less loose fitting sweater. I had read that this kind of yoke brings out the feminine sizes, and with owls this is definitely the case, but this sweater is like so not the case. You should really try hard to see something. So I'm in doubt, maybe I can take up the stitches to change the neck zo my boyfriend has a new sweater...

Edit: Ik had het dus fout: minder steken dan de stekenproef zorgt voor een grotere trui ipv een kleinere. En Line had het nog zo gezegd bij het eerste blogje over deze trui. So I was wrong, less stitches than gauge gives a bigger sweater. And I was warned by Line but thought I was smarter

You Might Also Like

0 reacties