Coup de foudre

For English, scroll down Ik doe nogal veel vergaderingen, soms op verplaatsing en eigenlijk zijn dat de leuke. Zo was ik een tijdje terug in...

For English, scroll down

Ik doe nogal veel vergaderingen, soms op verplaatsing en eigenlijk zijn dat de leuke. Zo was ik een tijdje terug in Antwerpen vlakbij de Nationalestraat, op de dag dat Starbucks werd geopend. Ik had geen zin om aan te schuiven voor een koffie dus liep ik maar meteen naar mijn bestemming. Nog een sapje in de Delhaize opgehaald en omdat ik zo vroeg was toch maar al eens een kijkje gaan nemen aan de etalage van Julija's shop. Er hing een fantastische vest.



I have a lot of meetings these days, sometimes they give me the chance to quit my building. So I was in Antwerp, the day Starbucks opened. I didn't feel like coffee, but with a fresh juice I walked along Nationalestraat, heaven for fashion. In the window of Julija's shop was a very nice vest.

Alleen was die nogal winters en had ik me voorgenomen om toch iets zomers te beginnen of eigenlijk mog een beetje winter maar met korte mouwen. Enfin, na mijn vergadering stap ik de winkel binnen. De vergadering was vroeger gedaan dan verwacht, de gemiste oproepen konden nog wel even wachten. Ik vroeg Julija naar de trui. Ze had net haar etalage veranderd en daar lag hij dan zomaar voor mij. Ik durfde bijna niet voelen. Ik heb nog even overwogen om aan de drang te weerstaan. Ik vind de wol van La Droguerie fantastisch, maar weet nooit hoe het juist zit met gewichten enzo. En soms vind ik het ook wel wat duur. Maar voor deze trui leek het wel mee te vallen, uiteindelijk zelfs minder dan de schatting van Julija en ik ben er dan maar voor gegaan. Al zal het de duurste trui ooit worden denk ik.



The vest was still a bit winter and I had decided spring could start any moment. Well, in fact I wanted to start something else etc. So when the meeting was finished early, I went to the shop to buy the book I wanted for some time. Julija was very nice, she had just changed her window so I could actually see and feel the vest. I almost didn't dare to. I even considered waiting, I like the yarn from La Droguerie a lot but it's confusing you buy in weight and sometimes I think it's a bit expensive. This vest will be the most expensive I've ever knitted, but still reasonable because I'm in luv.

Met naalden 12 moet het wel in een week lukken vertrouwde Julija me nog toe en ze heeft gelijk. Ik heb twee avonden gebreid en heb al de rug en een voorpand. Het breien gaat een stuk trager omdat het wat onhandiger is maar omdat je meteen meer centimeters breit gaat het ook rapper. En ik kan niet langer zwijgen want ik ben verliefd... Het voelt super en ja, het is winter maar buiten is het nu wel nog koud en straks als we terrasjes doen, die eerste zal ik me er ook in duffelen.

With these needles (12) you could do it in a week, Julija said and she is right. I've knitted two evenings, I have the back and one of the front sides. The knitting goes slower because it's more complicated to knit, but you knit more centimeters so it goes faster. The fabric feels great and yes, it's winterly. But at nights it still freezes nowadays and when we will go out soon, I like this vest a lot to keep the cold away.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Dus hopelijk blijft het nog lang winter ;-)
    Voor de verhouding lengte-gewicht van de garens van La Droguerie is dit een nuttige blogpost:
    http://crealididom.unblog.fr/2009/11/20/reappro-et-petit-tuyo/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh nee, laat het maar lente worden, er zijn genoeg mensen die er naar uit kijken. Maar het zal 's avonds nog wel efkes koud/kil blijven

    BeantwoordenVerwijderen