VDB

Het nieuws sloeg deze morgen in als een bom: VDB zal niet meer koersen. Ik ben in tegenstelling tot ivan geen believer van zijn talloze com...

Het nieuws sloeg deze morgen in als een bom: VDB zal niet meer koersen. Ik ben in tegenstelling tot ivan geen believer van zijn talloze comebacks, met gesloten ogen zie ik hem wel de grote Bartoli aanvallen op La Redoute. We zaten, hoe kon het anders, aan de tafel bij mijn grootouders, ogen op de beeldbuis. Voor mijn grootvader stond de tijd stil, ook mijn grootmoeder zweeg even. Al zou ze zich zelden inhouden als hij maar vernoemd werd: een arrogante coureur met een woelig liefdesleven, ze moest er niks van weten. Zelfs nu als ze ergens in een andere wereld over de koers bezig is, heb je zo haar aandacht als je maar durft beweren dat Vandenbroucke zou kunnen meestrijden voor het podium. Hij rijdt zelfs de koers niet uit, beweert ze dan, niet één keer maar oneindig veel keer. Dan lachen wij en denken met weemoed aan die dagen. Adieu VDB...

You Might Also Like

0 reacties