1 bol verder

Ik was het bijna gaan geloven van die vloeken. Ik heb in elk geval gevloekt bij het begin. Ik had nog maar net geschreven dat er rekenwerk a...

Ik was het bijna gaan geloven van die vloeken. Ik heb in elk geval gevloekt bij het begin. Ik had nog maar net geschreven dat er rekenwerk aan te pas ging komen en wie was het alweer vergeten? Bibi, inderdaad. Ik had al een paar rijen boord met elastische opzet toen me inviel dat het toch wel smalletjes uitviel. Het had weliswaar erger kunnen zijn. Het patroon is opgebouwd uit vier blokken, een blok ribbel, een blok gerstekorrel, een blok met de kabel en opnieuw een blok gerstekorrel. Amai, wat een gedoe, plots merkte ik dat de kabel een stukje breder geworden was. Tja, breien tijdens 24 is niet zo een goed idee. Ook tussen de ribbel en gerstekorrel heb ik verschillende steken mogen rechtzetten met de haaknaald, nu zitten er stekenmarkeerder tussen en lijkt het voorlopig te lukken. De eerste bol is er al door, maar met ongeveer 25 cm gebreid heb ik wel de bevestiging dat ik voldoende wol zal hebben. Oef, weer een zorg minder.

I almost believed the curse is true. Either way, I already used a lot of curse words. I just finished writing about the math when I already forgot. I had a few rows of the board with an elastic cast when I noticed it might be a bit too small. It could've been worse of course. The pattern has four blocks: garter stitch, moss stitch, the cable and again moss stitch. Suddenly I noticed my cable had grown wider while watching 24, not such a good idea. And then there was the border between garter and moss, I used my crochet hook a lot and now I've put stitch markers in between the sections. I finished the first skein, but with 25 cm knitted I'm sure I'll have enough yarn. A relief and one less thing to worry about...

You Might Also Like

0 reacties