WIPWednesday: dotted rays

Vrijdag volg ik een workshop bij Kaleidoscope in Brussel. Stephen West komt er zijn boek voorstellen en we volgen ook de workshop shapify. I...

Vrijdag volg ik een workshop bij Kaleidoscope in Brussel. Stephen West komt er zijn boek voorstellen en we volgen ook de workshop shapify. In de aankondiging stond ook een oproep om je Westknit te dragen. Ik moest efkes nadenken en behalve een mystery KAL kan ik me geen van zijn sjaals herinneren. Ik kocht ooit wel een collectie spring shawls maar heb er nog geen gebreid. Ik heb soms wat schrik van de brioche en ik ben ook niet altijd fan van de felle kleuren.

Ik koos dotted rays, een sjaal met verkorte rijen die hij in een "variegated" breit op een lossere steek. Het patroon is voor een worsted en ik haalde een paar kleuren van Gilliat van De Rerum Natura uit mijn voorraad. Van het "bois des roses" kocht ik één bol om de kleur te kunnen inschatten en van de poivre had ik nog bijna drie bollen over. Meer dan voldoende voor deze sjaal. Ik speel wat met de kleuren om onregelmatige strepen te hebben. De kleuren zijn best contrasterend en het breien is best leuk. Het worden natuurlijk steeds langere rijen en het komt er op aan om lang genoeg te breien zodat de sjaal zeker groot genoeg wordt. Ik wil zeker die ene bol roze op breien, want anders wordt dat een restje waar ik niks meer mee doe. Geen idee of het me lukt om tegen vrijdag een nieuwe sjaal te hebben voor de workshop.
 

You Might Also Like

0 reacties