Gusta

De nieuwe Fibre Mood  ligt vandaag in de winkels en hoewel ik geen zin heb in herfstig weer, kan ik deze keer wel mijn goesting vinden in he...

De nieuwe Fibre Mood ligt vandaag in de winkels en hoewel ik geen zin heb in herfstig weer, kan ik deze keer wel mijn goesting vinden in het nieuwe nummer. Zeker met de leuke creaties die ik met de voorbereiding van de Link Party al zag passeren.

Ik twijfelde een tijdje wat ik wou maken, overliep in gedachten de stof die ik liggen heb en de keuze viel op de gusta, een kort recht kleedje met zakken in een suĆØde stofje. Ik twijfelde nog wat met mijn figuur, maar eigenlijk zag ik het ook wel voor mij. In het zwart of in het donkerrood en dan zou ik er mijn rode botten op aan doen. 

Ik passeerde in de Soldeur en vond er een mooie zwarte suĆØde met een diagonale lijn in. Ik kocht de hoeveelheid die ik nodig zou hebben volgens de werkbeschrijving en nog wat extra voor het geval het te kort zou uitvallen naar mijn goesting. Ik koos mijn maat in de matentabel, twijfelde een beetje en koos dan de kleinste van de twee opties op basis van mijn goede voornemens en de afmetingen van het afgewerkte kledingstuk. Ik gebruikte de langste lengte van het patroon en deed er nog 4 cm bij, die ik nadien grotendeels weer afknipte. Het was mooi op de knie, maar het mocht wat korter. Ik vermoed dat ik er dus zo'n twee cm bij deed, evenveel als ik mijn bovenstukken normaal verleng.
Het patroon heeft aparte instructies voor rafelende en niet-rafelende stoffen, maar ik knipte per ongeluk ook de belegdelen. Mijn stof rafelt niet, dus ik had die eigenlijk niet moeten gebruiken, maar ik had ze er toen al aangezet. Ik vind het randje zo wel mooi afgewerkt, ook al werd het nogal dik. 
Ik haastte me na het afwerken van de gusta naar de workshop en kon Jace did it nog snel strikken voor een foto. Het regende een beetje en was al na workshoptijd, maar het heeft wel een idee en geef toe, die sjakosse past er ook wel bij.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik twijfelde ook (dat komt ervan als je alleen de preview van het slanke model meegeeft) maar jouw versie (en het voller model in het boekje) gaan me overstag laten gaan ... Leuk met die rode botjes !

    BeantwoordenVerwijderen