Geminus pattern

Geminus oftewel tweelingen. Het is de naam die Hari Ito  bedacht voor hun nieuwe patroon. Ik mocht het deze zomer testen en spoiler alert, i...

Geminus oftewel tweelingen. Het is de naam die Hari Ito bedacht voor hun nieuwe patroon. Ik mocht het deze zomer testen en spoiler alert, ik was razend enthousiast. Heel moeilijk voor mij om te zwijgen en al niks te laten zien.

Hari Ito is eigenlijk Liesje, een creatieve dame uit Antwerpen. Ik leerde haar kennen toen ze Rafale lanceerde, een patroon voor een bh. Wat zeg ik? Een heel mooie bh met twee laagjes, het eerste patroon dat ik kocht en dat me nog steeds uitdagend ligt aan te kijken op mijn tafel. Ik heb ondertussen een hoop stofjes en fournituren verzameld, mijn maat bepaald en het patroon geprint en geknipt. Ze plant ook workshops en een webshop en ik denk dat ik voor mijn eerste bh dat extra duwtje nodig heb. En je kan haar contacteren voor maatwerk.

Geminus is de passende onderbroek bij de Rafale bh en bestaat ook uit twee laagjes. Ik meldde me aan voor te testen nadat ik uit la maison victor een aantal onderbroeken had gemaakt. Geminus heeft dat tikkeltje meer en ik denk niet dat iemand gaat overwegen om die uit een restje tricot van een t-shirt te maken.

Hoewel, zo begon ik wel. Ik knipte elk broekje uit een overschotje en maakte die om de maat al eens te testen. Geminus werkt met twee laagjes, maar je kan elk laagje ook apart gebruiken. Het minibroekje bedekt zedig alles wat je wil bedekken en het maxibroekje is een gewone onderbroek.

Na mijn testversies was ik klaar voor het echte werk. Ik geef toe dat ik zo wat mijn twijfels had maar de testversies zaten geweldig en beide laagjes samen voegen bleek een handigheidje dat met de duidelijke instructies ook echt gewoon een kwestie was van even je hoofd er bij te houden.

Ik begon met een versie met twee laagjes doorzichtige zwarte stof die ik bij Lijfgoed had gekocht. Voor geminus heb je best wel wat elastische biais nodig, ik had zo'n vier meter nodig. Ik vind het nog steeds de mooiste versie, simpelweg twee doorzichtige laagjes boven elkaar. Heel simpel, maar ook klasse.

En dan combineerde ik het met een doorzichtig stofje met een kleurrijke print, de kleurrijke stof komt van bij CosturaSecretShop. Ik besloot eens de mini in die kleur te doen en eens de maxi. De stof is net iets minder rekbaar dan het patroon vraagt en daardoor zit de versie met de maxi in kleur net iets minder comfortabel. Bij de mini is het niet zo van belang hoe hard de stof rekt.




Met de lancering zag ik al versies van andere testers opduiken, onder andere op de instagram  en facebook van hari ito en ik moet zeggen, het blijft inspireren en ik zal er nog wel een paar maken. Hari Ito heeft een korting van 15 tot 30 september op het patroon (instructies via haar IG) en ze verkoopt nu ook kits. In dezelfde periode is er een giveaway en zal één van de klanten haar of zijn bestelling terugbetaald krijgen.

You Might Also Like

0 reacties