#GF17 - dag 6

Het was een dag zonder veel verwachtingen en het werd een dag om in te kaderen. Zo heb ik ze graag! Ik trok naar het debat over de toekoms...

Het was een dag zonder veel verwachtingen en het werd een dag om in te kaderen. Zo heb ik ze graag!

Ik trok naar het debat over de toekomstplannen van links en de maatschappij waar we in willen leven. De inleiding door Saskia Van Nieuwenhove was pakkend. Het verhaal van Jordy, de Blaarmeersen en die feesten, maar in een ruimere context en gebracht met veel expertise en engagement. De andere sprekers waren eerder wat mak naar mijn gevoel. En dus bleef ik het ook niet uitzitten.

Ik trok 's avonds naar Boomtown. Met mijn abonnement en mijn brei. Dieter Von Deurne & the politics waren best goed, al was de zaal toch wel grotendeels leeg. En dat was spijtig. Maar iedereen kwam voor J.Bernardt. Hij stond eerder op Werchter en dit was een thuismatch. Vreemd genoeg eerste keer in Gentse zaal. Ik wist weinig meer dan dat hij ook bij Balthazar speelt. De vergelijking met Warhaus gaat in mijn ogen minder op. De muziek is anders, de performance is anders... wat wel gelijk opgaat is dat J.Bernardt me vanaf het begin overtuigd heeft. Een heel dansbare set en er werd ook goed meegezongen. Love it!


Daarna was het de beurt aan Klangstof, een naam die ik al eerder hier en daar zag opduiken en waar ik wel wat van verwachtte. De set startte niet slecht, ook al was de opkomst een stuk minder. Na een paar liedjes hield ik het echter voor bekeken. Mijn nieuwsgierigheid om Arno te zien was simpelweg te groot.

Eigenlijk was het niet Arno maar Tjens Matic, ofte Arno zingt TC Matic en Tjens Couter. Het was geweldig! Sommige nummers ken ik natuurlijk, andere waren "van voor mijn tijd." Er werd luid mee gezongen en ook wie de nummers niet kent, genoot van een bijzonder energieke set. Arno staat er nog steeds en die gebaren herken je uit de duizend!

En dan is er zoiets als de kracht van sociale media. Ik zag via Instagram dat B. er ook was en hij liet het ook weten en via Facebook zag ik nog bekenden. Het lukte niet om met iedereen ook in het echt efkes te babbelen. Maar hoe geweldig is het om een fantastisch concert te delen met je vrienden?







You Might Also Like

0 reacties