Op bestelling/On command

Mijn broer vroeg al enige tijd een muts. Ik was akkoord, kocht de wol bij Wibra, ja van die goedkope maar dat vond hij niet erg want het was...

Mijn broer vroeg al enige tijd een muts. Ik was akkoord, kocht de wol bij Wibra, ja van die goedkope maar dat vond hij niet erg want het was voor het werk. Alleen dat kleur, dat paste lijk niet bij zijn werkoutfit. Een metser met stijl, jawel. Toen ik zag dat zijn vrouw zelf opgezet had voor een muts dacht ik dat ik er van af was. Maar toen ik de slofjes voor zijn dochtertje gaf, herinnerde hij me aan zijn vraag. Ik had nog een halve bol grijze wol van mijn muts en dat leek me voldoende (niet slecht, geef toe, twee mutsen voor 1 euro of is het nu 1,5 euro). In ieder geval ergens in de terugkeer van Londen bleek ik onvoldoende wol te hebben. Dus werd het maar een donker streepje. De tweede is ondertussen ook opgezet en dat wordt er één met rode strepen, kwestie van het voor mij wat interessant te maken. En ik heb ook nog een ideetje... maar dat vertel ik later wel nog eens.



My brother has been asking for a hat for quite some time. I agreed, bought the yarn, from Wibra, so rather cheap but it was for his work, so I thought he wouldn't mind. And he didn't but he didn't want that colour, brown didn't match his working outfit. A bricklayer with style, yes, he is. When his wife cast on for a hat, I totally gave up. Now when I gave the booties for his daughter, he reminded me of his demand. And I agreed... I had half a skein from my gray hat, so I thought that might do the trick (and 2 hats for 1,5 euro is a very good budget plan). On the train returning from London I ran out of yarn. So I added a dark stripe. I cast on a second hat, this will be one with more stripes, red ones, to keep it interesting for me. And I have another idea... but that will have to wait.

You Might Also Like

0 reacties