Prutsen met de givre

Na de coppélia cardigan  was er niet voldoende stof over om nog een t-shirt met aangeknipte mouwen te maken. Ik haalde het patroon voor een...

Na de coppélia cardigan was er niet voldoende stof over om nog een t-shirt met aangeknipte mouwen te maken. Ik haalde het patroon voor een topje erbij en ook hier had ik een stuk te kort. Mijn go to voor een topje is givre van Deer & Doe. Het patroon voorziet zelf in lijnen voor colour blocking, maar ik vind het niet altijd mooi. Ik vond een tulle van Small Bobbins in blauw waar ik plannen voor heb en dat perfect van kleur bij de jersey double gauze van De Stoffenkamer past. Ik koos voor een stukje tulle op de rug. 
Aan de voorkant ziet het er als een gewoon topje uit, in die zalige double gauze stof. Ik stikte de tulle eerst vast met de naaimachine en stikte deze ook door, zodat de rand verborgen blijft. Het wobbelt een beetje, maar ik hoop dat het er uit gaat met het dragen en wassen. De overgang valt boven mijn bh-sluiting en dit vind ik perfect, de bandjes storen me niet. Bij een volgende keer zou ik er misschien wel op letten dat er onder mijn oksels geen vreemde overgang zit, maar deze keer was ik alleszins beperkt door de hoeveelheid stof en weet je, wie ziet nu echt onder mijn oksels?  De randen werkte ik af met biais uit de stof zelf. Een geduldig werkje, maar ik misschien lijm bij had moeten gebruiken, zoals Isabelle in de workshop bepleitte.

You Might Also Like

0 reacties