Invisible

Gisteravond ging ik in Minnemeers kijken naar Invisible van Kabinet K . De dansvoorstelling ging vorige week in première en na Horses wou ik...

Gisteravond ging ik in Minnemeers kijken naar Invisible van Kabinet K. De dansvoorstelling ging vorige week in première en na Horses wou ik wel wat meer zien. Kabinet K is een dansgezelschap die met kinderen werkt.

Niet zo de brave kinderliedjes en bijhorende dansjes, maar echte dansvoorstellingen. Op scène staan dansers van verschillende generaties, drie volwassenen en vier kinderen, een afspiegeling van het leven. De kinderen nemen een volwaardige rol op en zeker in het eerste stuk dat heel fysiek en hevig is, is het wel eens je adem inhouden. Zo hard, zo snel, zo hevig.... maar zeker later in de voorstelling merk je ook de tederheid.



Dans wordt heel organisch benaderd. Er wordt gespeeld met licht en muziek. Vanuit de mist duiken de figuren op. Het is moeilijk om een verhaal te onderscheiden, al denk ik dat iedereen wel zijn invulling geeft en wat hij of zij ziet en dat inkleurt met de bril van zijn of haar gemoed. Er is de aantrekking en afstoting, de voortdurende wisselwerking die maakt dat je personages lijkt te zien maar even later klopt het beeld dat je dacht te hebben weer niet met wat je nu ziet.

Ik zag een heel mooie voorstelling, heel poëtisch, zoals het meisje dat blaast en ook verwarrend, was het nu huilen of lachen of beide...

In Gent kan je nog morgen en zaterdag gaan kijken en er zijn nog tickets. Zeker doen zou ik zeggen!

Invisible, van Kabinet K, gezien op woensdag 21 februari in NTGent Minnemeers.

You Might Also Like

0 reacties