Miss Rachel's yoke

Ik vertelde nog maar onlangs over miss Rachel's yoke in WIPWednesday  waardoor het lijkt of ik deze trui heel snel heb gebreid. Niets i...

Ik vertelde nog maar onlangs over miss Rachel's yoke in WIPWednesday waardoor het lijkt of ik deze trui heel snel heb gebreid. Niets is minder waar eigenlijk. Ik begon aan de trui op 1 december en kon de trui afwerken op 11 februari. Best wel lang, maar ik slaagde er moeilijk in om mijn aandacht bij het project te houden. Nochtans is het een fantastisch ontwerp van Kate Davies. Je begint langs onder en breit tot aan de oksels, dan de mouwen en dan gaat alles op één naald en kon het leuke beginnen, namelijk het kleurwerk. Bij elk van de strepen zitten er minderingen. 
Je kan niet geloven hoe blij ik ben met deze trui. De mouwen zijn voldoende lang, het lijf zit goed en de minderingen in de yoke  zitten gewoon perfect. Bij andere die ik al maakte durfde ik wel eens met te veel stof zitten, bij deze lijkt alles mooi uitgebalanceerd. Ik had er tijdens het breien wel mijn twijfels bij en toch durfde ik het niet aan om een tweede naald efkes te gebruiken zodat ik het kon aanpassen. Ik weet uit ondervinding dat mijn lijf wel een paar extra centimeters kan gebruiken en ik meette ook nog eens mijn armen om echt zeker te zijn. Bij Kate Davies durft het wel eens kort uitvallen, ze is zelf kleiner dan je zou verwachten en kiest eigenlijk vaak voor "cropped" terwijl je dat niet meteen ziet als zij model is voor de truien. Dus ja, hoewel ik grote fan ben van haar ontwerpen heb ik ook de lintmeter nodig.
Ik had de kit gekocht op Edinburgh Yarn Festival in 2016 en wilde de trui graag dit jaar dragen. Zeker nadat ik vorig jaar verschillende mooie exemplaren zag. Iemand wees er me op de luchthaven nog op dat ik tijd genoeg had om me er aan te wagen. En kijk, ik weet wat er in mijn rugzak mee gaat....

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik vind dat toch snel hoor, een trui breien op 2 maanden. Staat jou erg goed. En ja, ondertussen zal je wel al weten wat de juiste aanpassingen zijn voor jou. Toch altijd spannend of alles goed uitvalt, en of je genoeg wol hebt als je langere armen of lijf breit. Hier is het super gelukt, zo te zien! Veel plezier in Edinburgh. Ze hadden daar ook veel mooie sokkenwol...

    BeantwoordenVerwijderen