GF20: dag 6

Mijn lijf protesteerde. Ik had voor het eerst geslapen tot een redelijk uur, mijn hoofd voelde nog wat maar ik negeerde het en haastte me na...

Mijn lijf protesteerde. Ik had voor het eerst geslapen tot een redelijk uur, mijn hoofd voelde nog wat maar ik negeerde het en haastte me naar de kapper. Er waren signalen geweest en bezorgde berichten, maar ik wuifde ze weg. Aftellen naar de zomer, nog een laatste extraatje...

In de namiddag deed ik mee aan een performance, met meditatie en wandelen. We werden per twee opgedeeld en kregen een opdracht om in stilte de stad in te wandelen. Ik moest de tijd in de gaten houden en liet me de eerste tien minuten op sleeptouw nemen. Mijn partner wandelde de kathedraal binnen. Het was lang geleden dat ik daar binnen was. De rust van de meditatie en de oefening maakte iets in me los.

De hoofdpijn kwam meer op de voorgrond, ondanks dat ik zo van de oefening genoten had, maar ik voelde me leeg en ik besloot om de rest van de avond toe te geven aan dat gevoel. Ik bleef in de mijmering hangen en ging vroeg slapen. Spijtig van het optreden en het dansen, maar het was voldoende geweest. Soms moet je luisteren.

You Might Also Like

0 reacties