Gloamintide MKAL

Ik schreef eerder al over de Gloamintide MKAL van Ysolda. Ik nam de "poncho" mee naar de breiclub in Oostende omdat Rozemie ook b...

Ik schreef eerder al over de Gloamintide MKAL van Ysolda. Ik nam de "poncho" mee naar de breiclub in Oostende omdat Rozemie ook bezig was aan de sjaal. Ze gebruikt mooie blauwe tinten, geverfd door een Nederlandse, the Fox and the knight.

Je had drie kleuren nodig die in elkaar overliepen. Speckles zouden een goed idee zijn. Ik koos de kleuren van Frida Fuchs die ik tijdens Berlin Knits kocht omdat ik ze kocht met het idee van er een sjaal in drie kleuren mee te breien. Het donkere kleur was misschien iets te sterk contrasterend voor wat Ysolda in gedachten had maar ik besloot het niet aan mijn hart te laten komen. Het ontwerp begon heel klassiek met een driehoek. Dankzij de eyelets en kleurtjes werd het rechtse breien toch nog interesant.



Vreemd was dat we na twee clues opnieuw aan een driehoek begonnen. Hoe zou dit eindigen? Meende ze dat nu dat we alles aan elkaar zouden naaien? Nee, we moesten alles op rondbreinaalden zetten en vanaf dan zag het er een poncho uit zoals ik de vorige keer toonde.

Ik klaagde een beetje over de lengte van de rijen. Bij rondbreien moet je afwisselend een rij rechts en een rij averechts doen om rechts te blijven hebben. Als je gewoon rechts breit in het rond, heb je immers jersey. Ik moest af en toe een beetje zeuren om de steken gelijk te houden en ik durfde al eens de kleurschakeringen omslaan. Ik denk dat niemand het echt zal merken, want ik vind het wel geslaagd! De sjaal is lekker groot uitgevallen en ik kan me nu al inbeelden dat deze veel gebruikt zal worden als het kouder wordt. 

Ik heb nog een hoop over van de drie kleuren en heb deze maar in mijn vaas met sokkenwolletjes gegooid. Misschien wordt het tijd om hier eens mee te gaan puzzelen. 

You Might Also Like

0 reacties