Jij en ik

Dankzij i. van Kerygma heb ik de smaak van het lezen opnieuw te pakken, ik gaf haar een boek dat niet in de kast paste en ze nam me mee naar...

Dankzij i. van Kerygma heb ik de smaak van het lezen opnieuw te pakken, ik gaf haar een boek dat niet in de kast paste en ze nam me mee naar haar boekenkast. Ze haalde er Merel Roze voor me uit, een verhaal over een Nederlandse blogster. Zoals ze beloofd had, had het weinig om het lijf maar las het als een trein en zo kwam het terug. Dat gevoel van weg te duiken in een boek.


Ik bleef op snelheid dankzij Bobby Ewing Blues, een boek om een recensie voor te schrijven voor Het Project. Een verhaal over een man die de dood van zijn vrouw moeilijk kan verwerken en gaat experimenteren met pillen die creativiteit zouden aanwakkeren.  Goed gevonden en leuk geschreven, de betere vakantielectuur.

En voor ik het wist stond ik in de bib met twee boeken, de maand is bijna om en ik was te gulzig. Jij en ik van Niccolo Amanati is niet zo dik. Het is het verhaal van een broer en een halfzus die elkaar tegenkomen in weinig benijdenswaardige omstandigheden. Maar het is vooral een verhaal over aanvaard worden om wie je bent. Een mooi, klein verhaal dat ik liever niet te snel wou lezen om er volop van te genieten.

You Might Also Like

1 reacties

  1. "Jij en ik" heb ik ook gelezen. Ik vond het mooi, maar achteraf kon ik wel moeilijk uitleggen waarover het precies ging, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen