WIPWednesday - einir socks - update

Het leek me geen slecht idee om al een update te geven van deze post . Efkes kort schetsen, Skeindeer heeft een collectie van sokken met kle...

Het leek me geen slecht idee om al een update te geven van deze post. Efkes kort schetsen, Skeindeer heeft een collectie van sokken met kleurwerk en ik koos daar de einir sokken uit. Skeindeer maakt de verschillende maten door te spelen met de stekenproef, het aantal steken per tien centimeter. Ze gebruikt sokkengaren in sportweight, wat iets dikker is dan het klassieke sokkengaren. Ik vond niet meteen een dergelijk sokkengaren, tot ik zag dat tukuwool sock sportweight is. Ik zag dat iemand dit garen had gebruikt met naald 3,5. Maar al bij het breien van de teen bleek deze te groot te worden, ik breide tegen beter weten het patroon een volledige keer om ook daar de stekenproef van te bepalen. Met andere kleuren probeerde ik het met een naald 3. Voor mij zouden deze sokken passen, misschien een tikkeltje aan de grote kant. Met de blauwe wol probeerde ik het met een naald 2,5. De wol is tukuwool fingering. 

Deze keer lijkt het bingo. De sok heeft de afmeting die zij me door heeft gegeven. Het patroontje is voldoende uitdagend dat ik er toch bij moet blijven, maar is ook voldoende makkelijk om te onthouden zonder dat ik voortdurend rijtje per rijtje moet controleren. 

Ik kan de sok vlot meenemen op de trein en breide dus het been onderweg naar en terug van Knokke. Ze voelt best stevig, en daardoor twijfel ik een beetje. Ook bij mijn joyeux sokken was dit zo, maar ze zitten wel fijn rond mijn voeten. Ik kan de sokken zelf niet proberen, in afwachting dat zij de sok kan proberen, zette ik alvast een tweede op. Stel dat ze niet past, zou het dan niet makkelijker zijn om iemand te vinden bij wie ze wel passen? Een beetje zoals de prins die op zoek gaat naar zijn prinses met een glazen muiltje... 

 

You Might Also Like

0 reacties