Museumpass: Otobong Nkanga

 Ik besloot om voor de tweede festivaldag op Cactus begon toch eens in de stad rond te lopen. Ik hoorde de soundcheck van Franz Ferdinand te...

 Ik besloot om voor de tweede festivaldag op Cactus begon toch eens in de stad rond te lopen. Ik hoorde de soundcheck van Franz Ferdinand terwijl ik langs het Minnewaterpark passeerde. Mijn doel was Underneath the shades we lay grounded van Otobong Nkanga in het Sint-Jans Hospitaal. 

Er bleek die dag ook een radio-opname op zolder te zijn en de kunstenares liep er ook rond. Maar al bij al was het er nog rustig, het was ook vroeg. En ik werd weggeblazen door de monumentale kunstwerken, die zo goed passen in het gebouw. Ze lijken te communiceren met oudere werken, maar zijn vooral ook zo mooi. Met heel veel oog voor detail. Dus hoewel het een relatief kleine tentoonstelling is, liep ik er toch een paar keer rond. 
In de kruidentuin bij de apotheek zie je ook haar teksten staan. Woorden om eens bij na te denken. De apotheek bezocht ik deze keer niet. 

You Might Also Like

0 reacties