Rood en zwart in serie

 Ik kon een rol geweldige lycra met een glinsterpantermotiefje voor een prikje kopen en ik vrees dat de stof voor veel van de komende onderg...

 Ik kon een rol geweldige lycra met een glinsterpantermotiefje voor een prikje kopen en ik vrees dat de stof voor veel van de komende ondergoedprojecten gebruikt zal worden. Ik ben door het boek Mon atelier lingerie aan het gaan. De eerste projecten uit het boek waren veelbelovend, ook al had ik zelf een cruciale inschatting gemaakt. 


Ik knipte een serie slipjes en werkte deze met verschillende kleuren van omvouwelastiek af. Het was een beetje een knop in mijn hoofd omdraaien want ik heb graag dezelfde kleuren. Weet je, ik draag ze even vaak, want ze zitten goed. 
In het boek Mon atelier lingerie wordt uitleg gegeven over fournituren en technieken, waaronder een aantal technieken om de boorden van het slipje af te werken. Ik ging ook met elastiek van Veritas aan de slag. De boord wordt er iets hoger door en het slipje krijgt een iets sportievere look. 

Op dezelfde manier ging ik aan de slag met kant van Veritas. Als je wat gelukt hebt vind je verschillende breedtes en kleuren. Het helpt om een paar winkels te bezoeken of op andere momenten nog eens binnen te lopen. De kwaliteit van de kant is eigenlijk best goed, ook na meerdere wasbeurten. Ik gebruikte de kant om te verwerken in het voor- of rugpand van het slipje maar ook als boord bij het slipje, waardoor het echt wel hoog komt. 

Ik schreef wel slipje, maar het werd eigenlijk meer een studie van tanga's. De lage versie deze keer, maar met de boord in kant komt de lage even hoog als de hoge versie. Het effect is natuurlijk helemaal anders. En op dezelfde manier probeerde ik het ook eens in kleur: een rode slip met kant op het voorpand en een tanga met kant op het rugpand. 

You Might Also Like

0 reacties