Rode Waterlilies

Ik haalde een oude WIP van ver achter in de kast om eindelijk eens verder aan te werken. Het lijf had nog een aantal centimeters nodig en da...

Ik haalde een oude WIP van ver achter in de kast om eindelijk eens verder aan te werken. Het lijf had nog een aantal centimeters nodig en dan zou het leuke gedeelte van ajour kunnen beginnen. 
Waterlily was de reden dat ik de eerste keer een PomPom Quarterly kocht. Ik bracht deze mee uit Edinburgh van bij Ginger Twist. We schrijven 2014. Pas later kocht ik er wol voor, meer bepaald in Loop in Londen eind 2016. Volgens mijn ravelry project begon ik er aan eind mei 2017.  
We zijn dus vijf jaar verder. En tussendoor was er de aankoop van een extra streng, maar stom genoeg een andere kwaliteit, wat ik dan opgevangen heb door de draden af te wisselen. Maar vooral veel negeren van de WIP. Het zijn dunne naalden en veel eentonige jersey. Bij de hals bleek dat ik een fout had gemaakt, het was niet symmetrisch en in plaats van het uit te trekken paste ik er een mouw aan. Niet dat er niet uitgetrokken moest worden om het goed te krijgen. 
Het was duidelijk dat de top geblockt moest worden. Het ajour gedeelte kromp samen en was quasi onzichtbaar. Ik deed keurig mijn plicht en ik moet zeggen dat ik het geweldig goed geslaagd vind. 

 

You Might Also Like

0 reacties