Uit de tijd getild

Er viel een vergadering weg de eerste namiddag van de krokusvakantie en de zon scheen. Het leek een ideaal excuus om een halve dag verlof te...

Er viel een vergadering weg de eerste namiddag van de krokusvakantie en de zon scheen. Het leek een ideaal excuus om een halve dag verlof te nemen, weliswaar eentje met een halve blik op mijn mailbox, en te doen wat op zondag niet was gelukt. 
Ik ging naar Campo Santo naar de tentoonstelling Uit de tijd getild. Ik noemde het ook al uit de stilte getild en dat is geen toeval. Tot 13 maart kan je gaan kijken op vrijdag - zaterdag - zondag. 
Ik belandde er dankzij Malvine, een textielkunstenares die ik volg via instagram. Maar het is een expo met vier kunstenaars, twee textielkunstenaars en twee kunstenaars die met verschillende technieken bezig zijn. 
Ingrid Roggeman maakte bijvoorbeeld deze harten, heel sterk en een ongelooflijk oog voor detail. 

Ik was onder de indruk van de schilderijen van Sonja Geens. Ze was bij mijn bezoek ook aanwezig en gaf heel spontaan wat uitleg. Er is ook een mapje met uitleg aanwezig, maar ik laat me graag verrassen en voel hoe het binnenkomt. Haar inspiratie zijn oude foto's waar ze details uit haalt. 
Gert Van Dessel werkt met mixed media. Ik vond het een heel mooie expo met werken die echt samen passen en ook tot hun recht kwamen in de omgeving van de kapel. 

 

You Might Also Like

0 reacties