Workshop bij de lingerie-academie

Ergens in december zag ik dat Vanessa van Happy button  en ook van de lingerie-academie  een workshop slipjes bij De Soldeur in Kortrijk gaf...

Ergens in december zag ik dat Vanessa van Happy button en ook van de lingerie-academie een workshop slipjes bij De Soldeur in Kortrijk gaf. Ik ging eens snuisteren tussen de workshops en schreef me in voor de workshop bh maken. We zouden een pakketje bij de lesgeefster kopen en kregen keuze uit drie modellen om te maken. 

En toen werd ik geopereerd en bleek een hele dag workshoppen misschien wel een beetje te enthousiast te zijn. Ik besloot het er op te wagen, ik kon altijd vroeger terug naar huis en het rustig aan doen. 

De workshop begon om 9u, een uur eerder dan aangekondigd en zo waren we voor de opening van de winkel al paraat om ons te laten opmeten en te kiezen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wat teleurgesteld was, het aantal pakketjes met kleuren was beperkt en de meeste kleurencombinaties waren niet echt mijn stijl. Het is stom, want ergens wist ik dat de bh misschien ook gewoon niet ging passen, de ervaring van de vorige bh-workshop in gedachten, maar het toont hoe moe ik eigenlijk was. 
Het werd een blauw-zwarte combinatie (voetbalclub anyone?) en een cybelle. Een bh met een cup die uit drie delen bestaat, een bewuste keuze omdat ik de vorige keer stof overhad aan de bovenkant. De zijkant zorgt voor extra steun, maar maakt het ook mogelijk om op die manier aan te passen. 
We waren een klein groepje en het ging vlotjes vooruit. Regelmatig kwam iemand van de winkel piepen en bewonderend knikken. Het was een heel fijne dag, maar eerlijk is eerlijk, het was een uitdaging voor mijn energie. Een hele dag geconcentreerd naaien tijdens een workshop is altijd lastig en ik ken altijd wel ergens een dip, maar deze keer moest ik het ook echt gewoon toegeven. Niet echt ideaal om dan verleid te worden door allerlei mooie stoffen. 
Koffie hielp natuurlijk ook wel wat, maar het was een klein mirakel dat het lukte om de dag door te komen. Ik wou niet opgeven. Een bh is behoorlijk technisch en het duurt eigenlijk lang voor je iets kan passen of het ziet komen. Tegelijkertijd wil je verder doen. Het vraagt nauwkeurig stikken en een zekere handigheid. 
Bij het passen, zo ergens rond vijf uur bleek ik stof over te hebben op mijn tepels, alsof ik er iets extra kon wegstoppen. Voor de rest sluit de cup mooi aan, de rug zou ik misschien wat wijder willen, maar eigenlijk is dat niet echt een must. 
Ik weet dat de meningen verschillen, maar blauw-zwart is een combinatie die no-no blijft zeggen in mijn hoofd. Het is een heel klassieke bh, mooi ingepakt en soms vind ik dat wel fijn, maar het vraagt toch wel wat uitdaging om door het klassieke model te kijken. 
Ik lokaliseerde ondertussen het probleem van de extra stof. Ik heb het losgepeuterd en dacht om het aan te passen om te kijken of de aanpassingen aan het patroon die we hadden besproken ook effectief zouden werken, voor ik nog eens de uitdaging aan ga. Het is nog niet gelukt, ik zoek nog steeds wat naar mijn energie en een technische uitdaging is dan niet echt iets waar er ruimte voor is.



You Might Also Like

0 reacties