Eric De Volder & zijn archief

 Het was ergens op een zolder, het was er te warm en we zaten te dicht. Of zo herinner ik het me. Ik weet het niet goed meer. Behalve dat ik...

 Het was ergens op een zolder, het was er te warm en we zaten te dicht. Of zo herinner ik het me. Ik weet het niet goed meer. Behalve dat ik omver geblazen werd door het toneelstuk. De personages, het verhaal, de maskers,...


Eric De Volder was een begrip. Hij had een eigen stijl en koos niet altijd de makkelijke oplossing. Hij stierf geheel onverwacht na de première van een voorstelling. Regent en regentes zou in 2020 hernomen worden, ik had mijn ticket en het is ondertussen terugbetaald denk ik, maar hopelijk is er dit jaar nog een kans om het mee te pikken. 

In het Guislain museum kan je tot 16 januari naar zijn archief gaan kijken. Een grote ruimte met de reuzen die in Rijsel liepen, aantekeningen, koffers met materiaal verzameld op rommelmarkten,... Ik ben er superlang aan het kijken geweest, snuisterend tussen wat hij verzamelde, telkens iets nieuws ontdekkend,...






You Might Also Like

0 reacties