WIP Wednesday: Rauma

Via instagram ontdekte ik een  gratis patroon  van een trui waar ik meteen verliefd op werd. Kleurbreiwerk en kant, maar dan in kleur. Ik wa...

Via instagram ontdekte ik een gratis patroon van een trui waar ik meteen verliefd op werd. Kleurbreiwerk en kant, maar dan in kleur. Ik was verkocht. Het patroon wordt als kerstcadeautje ter beschikking gesteld door de stad Rauma maar ik maakte me van bij de start geen illusies dat ik deze nog snel even voor de kerst zou breien.
Ik kocht Lomond van BC Garn bij Greener wool op de handwerkbeurs in Gent. De wol zou dezelfde dikte moeten hebben, maar het bleek niet zo evident om de stekenproef te doen kloppen. Nu is het wel zo dat ik met mijn maat tussen twee maten val en zelfs met de ease die het patroon voorschrijft, val ik er tussen. Een klein afwijkende stekenproef zou dus de moeite kunnen zijn om de gok te wagen, en zelfs perfect uitkomen als ik het uitreken. Maar mijn stekenproef wijkt twee steken meer af en daarmee gebruik ik de volledige ease en kom ik misschien zelfs negatief uit. Ik zou een grotere naald kunnen gebruiken, maar de stof voelt nu goed en met een grotere naald vrees ik er wat voor. Ik merkte wel dat ik met een beetje hardhandig blocken er mogelijk wel kom. 

De mouw is ondertussen af en de tweede bol ligt klaar. De mouw voelt goed, maar het is duidelijk dat ik minder positieve ease heb dan het patroon voorschrijft. Ik vermoed dat ik nog een mouw ga breien alvorens aan het lijf te beginnen. Zo'n mouw is nog wel geschikt om tijdens een online vergadering te breien en geeft toch de indruk dat je vooruit geraakt. 

You Might Also Like

0 reacties