Brussels touch

 Dankzij de museumpass liep ik eerder al eens binnen bij dit Brusselse museum. Het is vlak bij de Grote Markt en best wel gezellig. Brussels...

 Dankzij de museumpass liep ik eerder al eens binnen bij dit Brusselse museum. Het is vlak bij de Grote Markt en best wel gezellig. Brussels touch gaat over Brusselse mode, designers die in Brussel geboren zijn, gestudeerd hebben, werken of gewoon een andere link met de stad hebben. Vaak kijken we naar Antwerpen als de modestad, maar er blijkt ook zoiets te bestaan als de Brussels touch. 


Aan de hand van verschillende beschrijvingen wordt de Brussels touch geïllustreerd. Denk aan inclusief, stedelijk, ambachtelijk,... Ik denk dat de woorden van de curator veelzeggend zijn: Bruxelles, ma belle op verschillende vlakken.  

Ik zag inspirerende silhouetten, soms uitdagend, soms technisch heel vernuftig. Je wil niet weten hoeveel foto's ik genomen heb. Spijtig genoeg is het er redelijk donker, maar deze keer kregen we wel een handig lichtje bij de brochure. 

Oh en breiwerk... mijn hart maakte een sprongetje bij dit ensemble, dat dan nog eens voor een spiegel stond!

en kant! Hoe geweldig is het idee van een bomber in kant, zo met een kap en al...

Maar ook lekker extravagant en chic! Brussels touch heeft me aangenaam verrast, ik had het interview in de Knack gelezen, maar was niet meteen overtuigd. Ik vond het een mooie tentoonstelling, maar weet niet of het echt een aanrader is, het blijft een relatief klein museum waardoor het soms wat fragmentarisch overkomt. De tentoonstelling loopt best lang tot in mei volgend jaar. 




In de fashion room zet het museum recente aanwinsten in de kijker. Tot 15 november geloof ik staat het in het teken van de kleur zwart en daar kan a little black dress niet op ontbreken natuurlijk. 

En er is natuurlijk ook de collectie kant, waarin de verschillende technieken en stijlen worden toegelicht. Ik kijk graag eens binnen en deze keer viel mijn oog op deze sierlijke handschoenen. 

You Might Also Like

0 reacties