Deer & Doe Chataigne: hacked & non hacked

Het is geen geheim dat ik fan ben van de patronen van Deer&Doe. Ik maakte er al verschillende en sommige maakte ik ook al verschillende ...

Het is geen geheim dat ik fan ben van de patronen van Deer&Doe. Ik maakte er al verschillende en sommige maakte ik ook al verschillende keren. Zoals deze chataigne. Het is een shortje maar er is een goede hack om er een rok van te maken. Ik ben vooral fan van het platte stuk met de zakken.  

En met de stof van See you at six maakte ik beide, gewoon omdat het kan. Het was zoeken om de lijnen te laten doorlopen en te zien waar ik ze kon laten doorlopen, want overal is natuurlijk geen optie. 
Bij het shortje was het wat zoeken, maar heel tevreden van het resultaat. Allez, toch van het doorlopen van de lijnen. 
Want in tegenstelling tot wat je zou denken bij deze foto, past het niet. Het is te klein, ik heb beide patronen op elkaar gelegd en het scheelt een cm. Ik kan misschien nog wat foefelen met naadwaarden, maar daarvoor heb ik geen goesting. Ik merkte dat de weegschaal ook weer wat de verkeerde richting uitgaat en dus ga ik er van uit dat het een kwestie van tijd is. 
De rok daarentegen zit perfect. Ik koos voor een lengte die op mijn knieën valt, beetje aan de brave kant, maar ik vind het wel comfortabel, ik kan er zelfs mee fietsen heb ik gemerkt toen ik me moest haasten om ergens op tijd te zijn. 
En ook hier zijn er lijnen aan de zijkant die doorlopen. Ik word daar blij van, ook al weet ik dat bijna niemand dit merkt en eigenlijk ook bijna niemand erover valt als die lijnen niet doorlopen bij gekochte kledingstukken. 
Met de iets te kleine short kreeg ik wel een kleine paniekaanval. Ik had nog een paar rokken en shorts geknipt, terwijl ik bezig ben. Eén van die rokken wou ik 's anderendaags aan, gelukkig paste die wel. Vreemd, vreemd, vreemd. Of ook gewoon een bevestiging dat ik wat nauwkeuriger moet werken. 

You Might Also Like

0 reacties