Linkparty FibreMood: Onah

Ik mocht opnieuw een patroon uitkiezen voor de publicatie van de nieuwe Fibre Mood. Ik was niet meteen enthousiast, moet ik toegeven. Maar i...

Ik mocht opnieuw een patroon uitkiezen voor de publicatie van de nieuwe Fibre Mood. Ik was niet meteen enthousiast, moet ik toegeven. Maar ik zag wel iets in de onah broek, een broek met plooitjes die aandacht vragen en meteen ook wel een beetje twijfel zaaiden. 
Achter de schermen kwam de boodschap van andere naaisters dat die broek toch niet hun ding was, iets met buikspieren enzo. Het was dus met een klein hartje dat ik er aan begon. Ik koos wel voor een andere stof dan degene die ik oorspronkelijk in gedachten had. Ik had nog redelijk wat gabardine twill over van See you at Six, en besloot het hiermee te wagen. 
Ik bekeek mijn maten in de maattabel en met de opmerking over de grootte in gedachten koos ik voor 48. Op basis van mijn taille had het 46 moeten zijn. Normaal combineer ik dan beide, maar die plooien maakten dat ik wat twijfelde. Toen ik een eerste keer kon passen bleek dit nergens voor nodig. 
Ik zette een knoop ipv een drukknoop in de tailleband en het is nog wat zoeken hoe alles nu best valt. Maar het is een heel comfortabele broek geworden en ik heb er nu ook één geknipt in de stof die ik eerst in gedachten had. Deze valt wat stugger wat de plooien misschien meer gaat benadrukken, en ik weet niet of ik dat een goed idee vind met mijn lijf, maar dat zien we dan weer wel. Blij dat ik voor deze linkparty er wel in geslaagd ben om het kledingstuk af te werken...

 

You Might Also Like

0 reacties