Schemer

Nele van  Apella Knits  lanceerde dit weekend haar nieuwe patroon: schemer, een debardeur ofte slipover. Bij Wolhuis Wolder kan je een aang...

Nele van Apella Knits lanceerde dit weekend haar nieuwe patroon: schemer, een debardeur ofte slipover. Bij Wolhuis Wolder kan je een aangepast wolpakket bestellen. 
Ik was blij dat ik het patroon mocht testbreien en had hulp bij het kiezen van de kleur bij Wolhuis Wolder door een breimaatje dat er toevallig ook was. Ze overtuigde mij van een donkerblauwe kleur. De wol is merino van Knitting for Olive en het breien was een feest, zo zacht!

Ik vind het een mooi patroon met de ribbel die in de zijkant verder loopt en het patroon net iets meer geeft. Want toegegeven, ik zag het niet zo goed, een slipover in de lente, ik associeer dat met kouder weer. Al moet ik toegeven dat ik de slipover al meteen veel heb aangehad. Ideaal voor de koudere lentedagen die we nog hadden en ook wel handig als de koude met de avond komt invallen, zo op een terras. En het is heel snel gebreid, ook voor beginners vind ik het haalbaar. 

Ik koos voor maat 4, dit betekent dat ik het patroon breide met minder positieve ease dan de ontwerpster aanbeveelt. Ik ben niet zo'n fan van te veel positieve ease. 

Als je testbreit is het mogelijk dat er nog een foutje in het patroon zit en ik had een kleine opmerking over een getal dat in de tekst niet klopte met het getal van in de maattabel. Ik volgde het getal van de tekst en hierdoor is mijn slipover een beetje korter en zijn de mouwen ook iets minder wijd. Persoonlijk bevalt dit me eigenlijk wel meer. Nele paste ondertussen het patroon aan zodat alle onduidelijkheden en kleine foutjes weggewerkt zijn. Ik kan het patroon zeker aanraden, zoals ik zei heb ik schemer al vaak bovengehaald. 


 

You Might Also Like

0 reacties