Rocco!

Niet alleen zitten de Zonen09 patronen heel goed in elkaar en zijn de instructies heel duidelijk, er zijn ook steeds verschillende opties. R...

Niet alleen zitten de Zonen09 patronen heel goed in elkaar en zijn de instructies heel duidelijk, er zijn ook steeds verschillende opties. Rocco is de naam van het patroon met sweater en sweatpants, heel comfy. 

Nieuw is de uitbreiding naar een hoodie en bomber. Ik kocht het pakket voor de hoodie meteen, want ik dacht te scoren bij de tieners met een rits en een kap. Het bleek vooral de kleinste te zijn die wild is van ritsen, maar dan niet van kappen. Voor mezelf zag ik wel opties in een makkelijk zittend vestje. De opties van de bomber met paspelzakken en kraag waren direct prijs. De hoodie heeft opgestikte zakken en voor wat ik in gedachten had, leek me dat iets te veel van het goede. 
Sharon deed via IG een live uitleg bij de techniek van de paspelzakken, wat een waardevolle aanvulling bij de uitgebreide en duidelijke uitleg van de instructies is. Het zorgde ook voor een fijne invulling van het gemis aan workshops en samen naaien. Aangezien ik al van plan was om de hoodie te maken in een donkergroen velours van Froy and Dind viel mijn keuze hier op voor de paspelzakken. 
Ik besloot toch te gaan voor de kap omdat ik stof genoeg had en omdat het zo paste in mijn hoofd. Ik twijfelde lang over een voering. Bij een hoodie is dit niet meteen nodig, maar je voert wel de kap en die paspelzakken zitten toch mooier weg achter een voering. Een mentale zoektocht door mijn voorraad deed me stilhouden bij een ander stofje van Froy and Dind. Lang geleden gekocht toen ik nog schrik had van tricot en nu twijfelde ik of de print eigenlijk niet wat gedateerd is. Ik paste de patroondelen en met een extra naadje bij de mouwen lukte het perfect. 



Bij het knippen van de kap maakte ik de vergissing om de delen te draaien, maar het valt niet zo op in de print en afhankelijk van hoe die kap hangt, staan die bloemetje wel of niet op hun hoofd. Ik moest de mouwen korter knippen, gebruikte geen polsboorden, wat ik persoonlijk mooier vind. Ik paste de lengte niet aan, wat ik een volgende keer misschien wel overweeg, ik ben nog wat aan het twijfelen. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat er nog wel een bomber volgt, met een gewone kraag deze keer. 

You Might Also Like

0 reacties