Leia!

Ik weet ook niet goed wat er gebeurd is. Het lijkt nog maar net dat ik mijn WIPWednesday publiceerde en nu kan ik al de afgewerkte trui tone...

Ik weet ook niet goed wat er gebeurd is. Het lijkt nog maar net dat ik mijn WIPWednesday publiceerde en nu kan ik al de afgewerkte trui tonen, terwijl ik echt wel niet zo snel brei. Ik veronderstel dat er twee dingen zijn die het wel kunnen uitleggen: a) de foto van de WIPWednesday was niet zo recent als de post, b) ik heb toch meer tijd gehad om te breien dan ik denk. 

Na de mouwen werkte ik eerst de hals af. Ik had voldoende van de grijze wol maar ik ken mezelf dat zo'n prutswerkje met het opnemen van steken dan te lang op zich laat wachten. Toen ik al wat verder dan de lengte van het patroon was, besloot ik de trui naast een andere korte trui te leggen. Ik verleng mijn lijf ook bij het naaien altijd wel een paar centimeter en zeker bij een trui heb ik het liever niet te kort. Aangezien veel patronen uitgaan van een B-cup en niet meteen iets voorzien voor degene die van voor in de rij stonden, moet die extra lengte om erover te draperen natuurlijk ergens zitten. Ik breide 10 cm extra om u een idee te geven. 


De trui valt op mijn heupen, maar is nog geen maxi comfy versie. Een blikvanger zijn natuurlijk de mouwen. Naar de pols toe worden ze breder en poffen een beetje. Maar ook de strepen zijn een blikvanger en ik moet echt zeggen dat ik wat verdrietig was toen dat stuk gebreid was, het zag er moeilijk uit, maar was zo goed uitgelegd. Deze trui is zeker een aanmoediging om ook de andere patronen van Natasja Hornby, aka Moonstruck_knits eens uit de kast te halen, want ik heb er nog wel een aantal in mijn bibliotheek zitten. 

 

You Might Also Like

0 reacties