Fibremood: Lola

Na het maken van de Hettie  uit de Fibremood had ik een stuk stof over. Het leek me voldoende voor een topje en ook wel leuk om dit dan same...

Na het maken van de Hettie uit de Fibremood had ik een stuk stof over. Het leek me voldoende voor een topje en ook wel leuk om dit dan samen te dragen met de lange rok.

Mijn keuze viel op Lola, uit nummer 10, het zomernummer van Fibremood. Ik viel als een blok voor de rug, maar de ruffels hielden me tegen. Ik tekende toch het patroon over en las de instructies door. Ik plakte de patroondelen aan elkaar en besloot om een couponneke van een crêpestofje te gebruiken als draagbare testversie. 
De stof was licht en niet zo makkelijk om te stikken. Aangezien ik ook wat moest aanpassen aan de instructies door het wegvallen van de ruffles, moest ik ook al eens lostornen en werd er een beetje gevloekt. Ik ben echter wel heel blij met het resultaat. Ik hou van de kleur, de rug is heel fijn, de band van mijn bh valt onder de stof en met rechte bh-bandjes zou je het misschien zelfs niet merken. Het kruis stoort me eigenlijk ook niet, ik moet er niet op kijken.

 Na de foto's vertrok ik naar een voorstelling in Oostende en toen ik mijn handen waste in het toilet viel me op dat de lichtinval van de lamp misschien toch wat meer liet zien dan ik graag heb. Ik deed het nog af aan de lichtinval maar op straat vond een witte mannelijke zestiger het nodig om te zeggen dat hij het niet mooi vond. 

Ik knipte het stofje in de Atelier Brunette van de Hettie rok en verlaagde de halsopening nog een beetje verder. Ik had dit ook al bij de blauwe versie gedaan, maar het mocht naar mijn aanvoelen nog wat meer zijn. Ik probeerde de instructies nog wat te verbeteren in mijn hoofd. 

Ik droeg beide al samen, de lola en de hettie maar ik ben niet meteen fan van de combinatie. Op zich is dat niet erg, want ik kan beide ook wel met wat anders combineren waardoor ze meer tot hun recht komen. 



You Might Also Like

0 reacties