Halo sokken

Halo sokken zijn een patroon van Veera Välimäki. Ik koos voor stardust, een grijs met spikkels van neon roze en fluo geel van Countess Ablaz...

Halo sokken zijn een patroon van Veera Välimäki. Ik koos voor stardust, een grijs met spikkels van neon roze en fluo geel van Countess Ablaze. Het sokkengaren is auntie plastique en bevat - rarara - geen nylon, maar is een mengeling van wol met mohair om ze niettemin sterk te maken. De wol breit relatief gemakkelijk maar ik merkte dat ik bij het kabelen zonder naald wel eens tussen de draden zat met mijn naald. Een beetje opletten dus.
Het patroon wordt vanaf de tenen gebreid en kent een relatief gemakkelijk te onthouden telpatroon. Ik had de sokken mee naar Helsinki en het heeft me toch een tijdje geduurd om echt in het ritme te komen. Ik treuzelde ook wat om de tweede op te zetten, maar geef toe, geen mooier moment om een nieuw paar sokken te kunnen toevoegen aan je kleerkast dan tijdens een hittegolf. 
 

You Might Also Like

0 reacties