Braugust 2020

 De maand augustus is er een uitdaging op instagram: braugust waarin lingerie, active wear en zwemkledij centraal staat. Elke dag is er een ...

 De maand augustus is er een uitdaging op instagram: braugust waarin lingerie, active wear en zwemkledij centraal staat. Elke dag is er een woord met een sponsor en het werkt enorm inspirerend. Ik had vorig jaar voor de eerste keer mee gedaan en zelfs al heb ik nog steeds niet veel lingerie op mijn teller staan, ik doe weer mee. Af en toe sla ik een dag over of geef ik er een eigen draai aan. Het leuke is dat ik namen zie opduiken die ik al wat langer volg en ook meer lokale sponsors leer kennen. 

Eén van de eerste dagen werd naar doelstellingen gevraagd. Aangezien ik tijdens mijn verlof sowieso mijn keukentafel wat wou vrijmaken door halfafgewerkte kledingstukken af te werken, graaide ik deze vier dingen samen voor mijn braugust doelstellingen: 3 slipjes en een bh. Twee van die slipjes waren eigenlijk vooral aan het wachten op de goede kleur omvouwelastiek (FOE) en ook zo een beetje die schop onder mijn kont. 

Met de kant die ik van Etsy kocht ging ik aan de slag voor een héron panty van Hari Ito lingerie. Ik combineerde het met een cut-out op de rug, deze keer zonder verbinding. En ik gebruikte de rand van de lingerie als boord, toch veel te mooi om weg te steken? 

Toevallig waren de twee andere slipjes ook hetzelfde patroon. Een enkele in blauw en een dubbele in rood. Meteen toont het de veelzijdigheid van het patroon. 

Op de blog van Small bobbins vond ik tips om nog meer met het patroon te doen. Héron is een hoge slip en een zeker bomma gehalte is niet ver weg; maar hij zit wel super comfortabel. Ik probeerde de hoge uitsnijding aan de benen en combineerde de tricot van de voorkant met een doorzichtige achterkant. 
En in een volgende gebruikte ik kant voor het voorpand en een uitsnijding op de rug. Ik denk dat bomma ook gezien mag worden #schaterlach. Deze kant kwam van bij Small Bobbins, een Gentse webshop waar ook de patronen van Hari Ito beschikbaar zijn. Zo zalig dat beide vrouwen samenwerken  aan een heel fijn merk. 
Ik probeerde voor het eerst een naad in kant en werkte alles af met omvouw elastiek. Ik combineerde donkerblauw-paars met zwart omdat mijn blauw me minder aansprak. Het blijft wat zoeken naar kleuren die samen passen, maar eigenlijk ben ik nog niet bedrogen uitgekomen. 

Bij de lokale tips dook Naai Clusief op en ik vond er deze kant met eigenlijk een laagje in velours. Ik kan niet wachten om hier iets mee uit te testen. Ik stikte de voorbije weken al redelijk wat slipjes bij elkaar en dat is wel handig nu ik door droogte wat spaarzamer met mijn wasmachine om moet springen en ja, ik heb ook de ondergoedlade eens opgeruimd. Ik vond mijn maten van vorig jaar terug en ik moet nu echt wel naar een maatje kleiner en dan zijn er ook nog de gekochte slipjes die hun beste tijd hebben gehad of niet zo comfortabel zitten. Ik heb ook nog wat andere slipjespatronen liggen, die ik eens zou willen uitproberen, maar eigenlijk ben ik zo blij met de mogelijkheden van héron en geminus van Hari Ito dat ik me afvraag hoeveel patronen een mens eigenlijk nodig heeft. 

En ja, er is nog dat zwarte stapeltje dat lag te wachten...




You Might Also Like

0 reacties