Plantain

Ik denk niet dat ik kan beschrijven hoe enthousiast ik was na de eerste workshop over tricottechnieken . Ik popelde om het op mijn eigen ov...

Ik denk niet dat ik kan beschrijven hoe enthousiast ik was na de eerste workshop over tricottechnieken. Ik popelde om het op mijn eigen overlock uit te proberen met een patroon voor mezelf. En ik vloekte dat ik de dag nadien eens niet kon thuis werken, dus moest ik echt wachten tot 's avonds en toen wou ik ook de seizoensprogrammatie van KVS mee pikken. 

Ik had gelukkig wel al een t-shirt liggen, geknipt en al. Ik had de plantain van Deer & Doe geknipt in een linnenstofje van bij De Stoffenkamer. Het kan vreemd klinken, maar ik had dit gratis patroon van Deer & Doe nog nooit gemaakt. Ik vermoed dat mijn ontevredenheid met mijn afwerkingstechnieken er voor iets tussen zit, want dit is een patroon dat vaak gebruikt wordt en ook veel goede kritieken krijgt. 
Ik slaagde erin om de t-shirt volledig met de overlock in elkaar te zetten. Voor de halsboord gebruikte ik de formule voor het bepalen van boordstof, ook al heeft Deer & Doe een patroon voor de halsboord.
 Voor de armen en tailleboord koos ik voor de valse zoom. Een beetje zoeken naar een goede afmeting, want ik had natuurlijk alles al geknipt op voorhand maar het is een redelijk wijd t-shirt waardoor je wel wat marge hebt. En ik hechtte ook de draad af met de machine. Kan je geloven dat ik trots op mezelf ben?
Het is nog zeker niet perfect, maar het is zeker een fijne manier om t-shirts te maken, dus ik denk dat mijn stapel gekochte zwarte t-shirts die overal bij passen en zorgen voor wat evenwicht in mijn gebreide truien langzaam aan vervangen zullen worden door zelfgemaakte t-shirts. Het plantain patroon bevat meerdere lengtes van mouw. Hier koos ik er voor om het maximum uit mijn stof te halen. Het linnen voelt ook heerlijk en is zonder twijfel één van mijn favoriete zomerstoffen.

You Might Also Like

0 reacties