WipWednesday: autumn gold

Ik kon het niet laten en zette op kerstavond een nieuwe trui op. Na het beƫindigen van de mycroft natuurlijk. Ik had Autumn gold van Veera...

Ik kon het niet laten en zette op kerstavond een nieuwe trui op. Na het beƫindigen van de mycroft natuurlijk. Ik had Autumn gold van Veera VƤlimƤki zien passeren en het meteen gekocht. Ze heeft mooie ontwerpen, vaak zijn ze minimalistisch maar zitten ze wel clever in elkaar. Ik merkte pas later dat er een detail in het zijpand zit.

Ik had in mijn voorraad drie strengen van Old Maiden Aunt yarn gevonden, in de kleur "with a kiss" en had er bij Wolder een mooie kleur silk mohair van Knitting for Olive bij gekozen. Ik heb blijkbaar nogal de neiging om naar dezelfde kleur te grijpen, dus was ik deze keer extra aandachtig. Naar mijn gevoel kon ik de kleur versterken met een bordeauxrode kleur of wat afzwakken door een mattere donkere kleur. Het werd het tweede, gewoon op basis van het aantal bollen dat ik nodig had en het feit dat ik geen geduld heb.
Je breit met naalden vijf en dubbele draad, het gaat dus heel vlotjes vooruit. Een beetje zoals de love note van Tincanknits, maar toen breide ik met andere wol en ik moet zeggen, dat ik echt wel heel blij ben met mijn keuze voor deze trui. Het voelt licht en ik hou van hoe de kleur reageert. Het is heel moeilijk om vast te leggen met de donkere dagen en is vaak ook subtiel.

Ik koos een maat waarvoor de drie strengen voldoende zouden zijn en ook wat ruimte voor een langer lijf en mogelijk langere mouwen zouden laten. Het is handgeverfde merino, dus bij bestellen is niet echt een optie. Ik moet wel zeggen dat het wat het plezier uit het breien haalt omdat ik regelmatig eens weeg om te kijken of ik voldoende zal hebben.

You Might Also Like

0 reacties