Dressed: le t-shirt

Deer & Doe  brengt normaal twee keer per jaar een mini-collectie uit, drie of vier patronen. Dit najaar kondigden ze echter aan dat ze ...

Deer & Doe brengt normaal twee keer per jaar een mini-collectie uit, drie of vier patronen. Dit najaar kondigden ze echter aan dat ze dit niet zouden doen, ze zouden wel een boek uitbrengen: Dressed. 

Het is een werkboek, je krijgt opdrachten om je stijl, je kleuren en je maten te ontdekken en met de patronen kan je dan een soort van capsule kleerkast maken. Ik twijfelde om het boek te bestellen, de verzendingskosten waren aan de hoge kant en de patronen zijn nogal basic. Het boek is momenteel enkel in het Frans beschikbaar en De Stoffenkamer gaat de Engelse versie wel verkopen, maar voorlopig is het wachten. 

Uiteindelijk besloot ik het er op te wagen en besteld het boek. Ik weet dat je online ook verschillende van die opdrachten kunt terugvinden, maar ik was uiteindelijk toch wat benieuwd. Eleonore Klein, de ontwerpster achter Deer&Doe maakt er geen geheim van dat ze zelf met een lijf met schommelende kilo's geconfronteerd wordt en dat ze hier ook rekening mee houdt als ze ontwerpt. Ik bladerde al door de opdrachten, maar had nog niet echt het geduld om er mee aan de slag te gaan. Enkel het hoofdstuk over vrede hebben met je lijf heb ik gelezen en ik las dingen die ik wel wist, je naait volgens je lijf en niet om je lijf in je naaisels te doen passen bv, maar ik hou van de manier waarop het geschreven is. 

Ik liep niet meteen warm van de patronen, op Ć©Ć©n uitzondering na. Maar voor ik me daar aan waagde wou ik toch eens zien hoe het zit met de maten in het boek. Je moet alle patronen downloaden en dan kan het plakken beginnen. Ik koos voor het t-shirt om mee te beginnen. Veel simpeler kan niet, een t-shirt met een aangeknipte mouw. Ik kreeg het uit de rest van de stof waar ik eerder een pyjamabroek voor mezelf uitknipte en ik liet de boord achterwege. Ik stikte die gewoon om. 


Ik ben zelden zo enthousiast geweest over een patroon voor een t-shirt. Het zit geweldig! Ik koos mijn maat op basis van de maattabel en besloot om aan mijn heupen voor een grotere maat te gaan. Als ik naar de tabel met afgewerkte maten had gekeken had ik dat misschien niet gedaan, maar het is ook geen drama. Ik paste het patroon al aan en ik weet dat er hier nog een hele reeks van zullen volgen.

De stof komt uit de wintercollectie van See you at Six en ik wou ook een pyjamabroek met de kersperiode. Het werd de Emile uit La Maison Victor die ik eerder ook al maakte. En met de t-shirt erbij is het echt een pyjama geworden. Met de boordstof in de effen kleur maakte ik nog een topje (givre van Deer & Doe) en zo kan ik het zelfs nog variƫren.


You Might Also Like

0 reacties