Museumpass: Back to black

Ik ging gisteren naar Mechelen en besloot wat vroeger te gaan voor een bezoekje aan het Museum Hof van Busleyden . Ik haalde mijn museumpass...

Ik ging gisteren naar Mechelen en besloot wat vroeger te gaan voor een bezoekje aan het Museum Hof van Busleyden. Ik haalde mijn museumpass nog eens boven en ontdekte dat ik de vorige keer bij de hofjes van Berlinde de Bruyckere een heel stuk van het museum vergeten was. Het museum is opgedeeld in zones en ik liep een beetje verloren, gelukkig kreeg ik spontaan hulp van de museumwachters. Zo ontdekte ik ook dat er boven nog hofjes te zien waren.

Back to black is een speciaal experiment. In één kamer zie je de resultaten van experimenten om het zwart uit de schilderijen te creëren. Ze testen het op verschillende textielsoorten en je ziet het verschillend effect.

 Enorm intrigerend vond ik de verschillende recepten, in verschillende talen en met de resultaten er naast. Wist je dat er een noir de Flandres bestond?
Ik vond het een superinteressante kamer waar ik redelijk lang ben blijven plakken, maar ik kan me inbeelden dat iemand anders het wel leuk maar niet meer vindt.


You Might Also Like

0 reacties