Breaking the pattern

Ik kocht bij De Stoffenkamer scuba crêpe met de bedoeling er een jumpsuit van te maken. Enfin, ik kocht twee verschillende kleuren. De ene ...

Ik kocht bij De Stoffenkamer scuba crêpe met de bedoeling er een jumpsuit van te maken. Enfin, ik kocht twee verschillende kleuren. De ene werd de kleurrijke solina jumpsuit en de andere begon langzaam mijn naam te fluisteren. Ik dacht eerst om dezelfde jumpsuit te reproduceren maar toen ging het aan het malen in mijn hoofd. Ik besloot om de broek te behouden, want ik ben fan van de plooitjes, maar ik wou een ander lijf, iets met knoopjes van voor en wat langere mouwen. 

Ik wist niet meteen welk patroon ik zou gebruiken, ik dacht aan Thea, maar toen bedacht ik dat ik saraste al had overgetekend voor een zomers bloesje. Aangezien het voorpand ook doorgesneden is, lukte het om de delen naast mijn broek te leggen zonder extra stof te moeten kopen. Het rugpand knipte ik als één deel.
Hoewel ik nog wat twijfelde over de dikte van de stof, vooral voor de kraag was ik eigenlijk redelijk snel overtuigd van de pasvorm. 
De stof heeft een mooie structuur en is echt makkelijk om mee te werken. Alleen niet zo geweldig zot van de warmte van een strijkijzer. Maar met een doek ertussen lukte het toch. Ik paste de naden op elkaar en stikte ook een elastiek op de rug.
Bij het passen bleek de stof op mijn heupen, of eigenlijk er net wat onder, heel wijd te vallen. Ik haalde voor de zekerheid mijn andere jumpsuit erbij en dat bleek minder het geval te zijn. Het valt ook wijd, maar niet dat het me stoort, niet dat ik flappen op mijn heupen heb. Ik speldde en stikte de ronding weg. De broek blijft een wijd model, maar op deze manier flatteert het toch wat meer. Deze keer maakte ik gebruik van een spiegel in een stoffenwinkel om snel een snapshot te maken.
Het lijf is wijder dan de broek, wat voor extra stof aan de taille zorgt, het bloest een beetje. Ik zou het misschien wel kunnen meer passend laten aansluiten, maar ik heb beslist om het voor dit kledingstuk niet aan te passen. En nu kriebelt het om er nog eentje te maken...

You Might Also Like

0 reacties